آیفون ۱۶ پرو احتمالاً با مودم ۵G سریع‌تر و پشتیبانی از وای‌فای ۷ از راه می‌رسد

به‌نظر می‌رسد اپل در مدل‌های پرو آیفون ۱۶ از مودم اسنپدراگون X75 و همچنین استاندارد وای‌فای ۷ استفاده می‌کند.

اگرچه به‌تازگی سری آیفون ۱۵ روانه بازار شده است، اما از همین حالا شاهد انتشار شایعات درباره نسل بعدی آن‌ها هستیم. حالا یکی از منابع دنیای فناوری اطلاعات جدیدی را درباره آیفون ۱۶ پرو منتشر کرده است.

تحلیلگر بازار، «جف پو»، براساس منابعی که در زنجیره تأمین محصولات اپل دارد، چندین پیش‌بینی درباره آیفون ۱۶ پرو ارائه کرده است. به گفته این منبع، اندازه نمایشگر آیفون‌ها ۰.۲ اینچ افزایش می‌یابد که البته منابع دیگر مانند «مینگ-چی کو» و «راس یانگ» هم چنین موضوعی را اعلام کرده‌اند.

با توجه به افزایش اندازه آیفون ۱۶ پرو، اپل می‌تواند از دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۵ برابری آیفون ۱۵ پرو مکس در آن استفاده کند. همچنین ظاهراً اپل برای مدل‌های پرو از دوربین اولترا واید جدیدی استفاده می‌کند – این دوربین از زمان آیفون ۱۳ پرو تغییر نکرده است. به‌نظر می‌رسد آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس به دوربین اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی مجهز می‌شوند.

وای‌فای و ۵G سریع‌تر در آیفون ۱۶ پرو

مدل‌های پرو آیفون ۱۶ به تراشه ۳ نانومتری A18 Pro مجهز می‌شوند و این محصولات مانند نسل کنونی خود ۸ گیگابایت رم خواهند داشت. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که باید منتظر سرعت ارتباطات بالاتری در آن‌ها باشیم.

به باور پو، اپل برای این گوشی‌های هوشمند به سراغ مودم اسنپدراگون X75 می‌رود که حداکثر سرعت دانلود ۷.۵ گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین به‌نظر می‌رسد اپل به‌جای وای‌فای ۶e در مدل‌های پرو آیفون ۱۵، به سراغ وای‌فای ۷ در نسل بعدی آیفون‌ها می‌رود. این استاندارد وای‌فای حداکثر سرعت ۴۶ گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که ۴ برابر از وای‌فای ۶ سریع‌تر است.

جف پو اطلاعاتی درباره مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون ۱۶ هم منتشر کرده است. به گفته این منبع، این محصولات همچنان دوربین اصلی دوگانه خواهند داشت و دوربین اولترا واید همان ۱۲ مگاپیکسلی قبلی باقی می‌ماند. این محصولات احتمالاً به تراشه A17 و نه A17 پرو مجهز می‌شوند و همچنین ۸ گیگابایت رم خواهند داشت. این گوشی‌های هوشمند همچنین قادر به پشتیبانی از استاندارد وای‌فای ۶e خواهند بود.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط