کارآیی تراشه آی‌پد پرو ۲۰۲۱ اپل با مک‌بوک‌های مجهز به تراشه M1 برابری خواهد کرد!

بر اساس پیش‌بینی‌ها کمپانی اپل طی ماه آینده از آی‌پد پرو سال ۲۰۲۱ خود رونمایی خواهد کرد. گزارشات اخیر نشان می‌دهند که توان پردازشی این تبلت از طریق تراشه A14X Bionic تامین خواهد شد. این نیمه‌هادی ظاهرا بر پایه تراشه A14 به‌کارگیری شده در خانواده آی‌فون ۱۲ طراحی شده است. پیش‌تر در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ امتیازات بنچمارک مربوط به تراشه A14X لو رفت. این نتایج نشان می‌دهند که تراشه ۵ نانومتری آینده اپل با پیشرفتی بزرگ نسبت به تراشه A12Z Bionic به‌کارگیری شده در مدل فعلی آی‌پد پرو عرضه خواهد شد.

به نقل از زومیت آخرین گزارش منتشر شده توسط مارک گورمن؛ تحلیل‌گر خبرگزاری بلومبرگ نشان می‌دهد که تراشه جدید عملکردی فراتر از پیش‌بینی‌های اولیه ارائه خواهد داد.

اپل به‌دنبال عرضه یک آی‌پد واقعا قدرتمند با قابلیت اتصال به شبکه ۵G و فناوری جدید نمایشگر است

به گفته آقای گورمن تراشه مورد استفاده در مدل آینده آی‌پد پرو عملکردی نزدیک به تراشه بومی M1 ارائه خواهد داد. توان پردازشی مک‌بوک‌های جدید اپل از طریق تراشه M1 تامین می‌شود. غول کوپرتینویی در ماه نوامبر سال گذشته از پردازنده M1 رونمایی کرد. این تراشه مجهز به ۱۶ میلیارد ترانزیستور بوده و از پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای به‌همراه ۸ هسته گرافیکی بهره می‌گیرد. این نیمه‌هادی از معماری مشابه با تراشه‌های به‌کارگیری شده در آی‌فون‌ها و آی‌پدهای اپل برخوردار است؛ تا جایی که کاربران حتی می‌توانند اپلیکیشن‌های آی‌فون یا آی‌پد خود را روی کامپیوترهای مجهز به تراشه M1 اجرا نمایند. اما اجرای اپلیکیشن‌های مذکور منوط به صدور مجوز از سوی توسعه‌دهندگان خواهد بود. همچنین تجربه استفاده از این برنامه‌ها روی مک‌بوک با حالت ایده‌آل فاصله داشته و بعضا شاهد بروز مشکلات عدم سازگاری هستیم. نتایج بررسی‌های آنلاین نشان می‌دهند که این مشکلات عمدتا از فقدان نمایشگر لمسی در کامپیوترهای مک ناشی می‌شوند.

در ادامه ویدیوی جدیدا منتشر شده توسط مارک گورمن صحت گزارشات پیشین مبنی بر شباهت طراحی آی‌پد پرو ۲۰۲۱ با مدل نسل فعلی را موردتائید قرار می‌دهد. همچنین وی نیز همانند گزارشات قبلی به عرضه تبلت جدید با نمایشگر مینی LED اشاره می‌کند. به عقیده آقای گورمن ضخامت آی‌پد پرو آینده اندکی افزایش خواهد یافت؛ معادله‌ای دوجانبه که با توجه به محاسن آن معقول به‌نظر می‌رسد. در واقع به‌کارگیری فناوری جدید موجب بهبود سطح روشنایی و نسبت کنتراست نمایشگر خواهد شد.

همچنین تبلت جدید احتمالا از فناوری ۵G پشتیبانی نموده و با قابلیت اتصال به شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز و موج میلی‌متری روانه بازار خواهد شد. بعلاوه ارتقاء کیفیت دوربین‌ها نیز سناریویی محتمل خواهد بود. نهایتا آقای گورمن خاطرنشان کرده که مدل‌های امسال آی‌فون (موسوم به آی‌فون ۱۳ یا آی‌فون ۱۲S) از الگوی طراحی مشابه با مدل‌های سال ۲۰۲۰ برخوردار بوده و این هندست‌ها احتمالا مجهز به حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر خواهند بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *