قلم هوشمند شیائومی، متن‌ها را در لحظه ترجمه می‌کند

قلم هوشمند شیائومی Mijia اسکنر لیزری دارد. این محصول با اسکن کردن یک صفحه، یک بند یا یک خط از نوشته، آن‌ را ترجمه می‌کند.

شیائومی ازطریق فروشگاه آنلاین Jingdong، قلم هوشمند هیجان‌انگیزی عرضه کرده است. این قلم به یک دوربین مجهز شده که توانایی ثبت کلمات یک بند را دارد و کاربران می‌توانند متن و عکس‌های اسکن‌شده را با برنامه‌های دیگر برای ویرایش و چاپ به اشتراک بگذارند. شیائومی در قلم هوشمند Mijia از یک نمایشگر کوچک برای پیش‌نمایش متن‌ اسکن‌شده استفاده کرده است.

قلم هوشمند شیائومی میکروفون دوگانه برای ضبط صدا دارد که از هوش مصنوعی برای کاهش نویز استفاده می‌کند. به‌گفته‌ی شیائومی، قلم هوشمند Mijia از زبان‌هایی زیادی از جمله انگلیسی، چینی، ژاپنی، کره‌ای، روسی و آلمانی پشتیبانی می‌کند. شیائومی ادعا می‌کند که این قلم هوشمند در تشخیص متن انگلیسی و چینی ۹۹ درصد موفق است.

قلم هوشمند Mijia از ۱۵ میلیون کلمه‌ی انگلیسی و چینی پشتیبانی می‌کند و از فرهنگ لغت‌هایی مانند انگلیسی به چینی پیشرفته، فرهنگ لغت کینگ‌سافت پاورورد (Kingsoft Powerword)، آکسفورد (Oxford) و چندین فرهنگ لغت محلی چینی هم بهره می‌برد. این قلم هوشمند با برچسب قیمتی ۶۹۹ یوان (۹۶ دلار) روانه‌ی بازار خواهد شد.

منبع : زوم ایت

مطالب مرتبط