عرضه قابلیت Security Checkup برای ارتقای امنیت اکانت‌های اینستاگرام

اینستاگرام به تازگی قابلیتی جدید به نام Security Checkup را به پلتفرم خود اضافه کرده که می‌تواند علاوه بر ارتقای امنیت، به کاربران در بازیابی اکانت‌های هک‌شده نیز کمک کند.

این ویژگی در حالی عرضه شد که اخیرا گزارش‌هایی متعددی در خصوص هک اکانت‌های اینستاگرام و همچنین فرآیند سخت بازیابی اکانت توسط شخص مالک آن، منتشر شده است. علی‌رغم آنکه انتظار می‌رفت فیسبوک، شرکت مادر اینستاگرام، زودتر از این‌ها دست به کار شود و چنین قابلیتی را برای این اپلیکیشن پرطرفدار عرضه کند، اما بالاخره این ویژگی به تازگی و تحت عنوان Security Checkup در اختیار کاربران قرار گرفت.

به گفته اینستاگرام، این ابزار به کاربران این امکان را می‌دهد تا امنیت اکانت‌های خود را ارتقا دهند؛ به ویژه آن‌هایی که پیشتر سابقه هک شدن دارند. در این قابلیت، کاربر می‌تواند به مواردی از قبیل بررسی سوابق لاگین شدن دستگاه‌های مختلف به حساب کاربری خود، چک کردن اطلاعات پروفایل، تایید اکانت‌هایی که اطلاعات لاگین را به اشتراک می‌گذارند و یا به‌روزرسانی اطلاعات تماس برای ریکاوری اکانت دسترسی داشته باشد و در صورت تمایل آن‌ها را تغییر دهد.

اینستاگرام همچنین قصد دارد تا علاوه بر روش‌های موجود برای احراز هویت دو مرحله‌ای، اکانت واتس‌اپ را نیز به این روش‌ها اضافه کند که در این صورت، قبل از لاگین شدن به اکانت می‌بایست کدی که به اکانت واتس‌اپتان ارسال می‌شود، در صفحه ورود به اینستاگرام اضافه کنید. قابلیتی که می‌تواند بیش از پیش بر امنیت حساب‌ها بیفزاید.

اینستاگرام به کاربران توصیه می‌کند تا حتما آدرس ایمیل و شماره تماس متصل به اکانتشان را چک و به‌روزرسانی کنند تا در زمان بروز مشکل یا هک، بازیابی اکانت را راحت‌تر دنبال کنند. همچنین در توصیه‌ دیگری از سوی اینستاگرام آمده که قابلیت دریافت پیام هشدار در زمانی که دستگاهی ناشناس قصد لاگین شدن به اکانت را دارد، فعال شود.

اخیرا برخی از کاربران از دریافت پیام‌هایی با اکانتی شبیه به اکانت اینستاگرام در دایرکت خود خبر داده‌اند که در همین رابطه، اینستاگرام اعلام کرد که هرگز پیامی‌ را از طریق دایرکت برای کاربران ارسال نمی‌کند و این پیام‌ها از سوی هکرها و به منظور دسترسی به اطلاعات حساس آن‌ها ارسال می‌شود.

اینستاگرام به کاربران توصیه کرد که نه‌تنها نباید به این پیام‌ها توجه کرد، بلکه باید این موضوع را گزارش دهند یا به اصطلاح ریپورت کنند تا بتوان از سوءاستفاده از این افراد در این پلتفرم جلوگیری کرد. به گفته این شرکت، تنها راه ارتباطی اینستاگرام با کاربران از طریق تب Emails from Instagram در بخش تنظیمات این اپلیکیشن است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *