اپل دو مهندس مرسدس بنز را به‌طور رسمی استخدام کرده است

اپل به‌صورت رسمی اعلام کرد که دو مهندس سابق مرسدس بنز را به استخدام خود درآورده است. مهندس‌های جدید احتمالا به پروژه تایتان ملحق خواهند شد.

اولین زمزمه‌های خودروی خودران اپل در سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵ و در قالب پروژه‌ی تایتان رسانه‌ای شد و تاکنون اخبار و شایعات بسیاری در رابطه با ورود اپل به صنعت خودرو منتشر شده است. با وجود شک‌ و شبهه‌ی بسیار، غول دنیای فناوری سالانه ده‌ها مهندس از شرکت‌های نام‌آشنای خودروساز نظیر بی‌ام‌و، پورشه، تسلا، فورد، بنز و… برای پیشبرد پروژه تایتان استخدام می‌کند که نشان می‌دهد وسیله نقلیه اپل هموار طی سالیان اخیر در حال توسعه بوده است. گفته می‌شود کوپرتینویی‌ها دو مهندس سابق مرسدس بنز را جذب و به تیم‌های پروژه تایتان منتقل کرده‌اند.

نخستین مهندس، آنتون اوسلمان است. وی در حال حاضر، مهندس طراحی محصول اپل محسوب می‌شود و کارنامه او نشان می‌دهد که قبلاً روی پروژه‌های خودرو در زمینه تولید انبوه، دینامیک، فرمان خودرو و مدیریت پروژه کار کرده است. گفته می‌شود اوسلمان قبل از کار در مرسدس، مدرک دکترای خود را در زمان فعالت در پورشه اخذ کرده است. در پایان پنج سال کار با شرکت خودروسازی، او به‌عنوان توسعه‌دهنده الکترونیک خودرو در گروه سیستم‌های فرمان کار می‌کرد. جالب است بدانید که اوسلمان تنها مهندس اپل نیست که سابقه فعالیت در پورشه دارد.

چندی پیش مشخص شد اپل دکتر مانفرد هارر، نایب‌رئیس بخش کاین و مدیر توسعه‌ی شاسی خودروهای پورشه را استخدام کرده است. هارر در گذشته مهندس آئودی بود و قبل از انتقال به پورشه، برای تبدیل شدن به متخصصی در حیطه‌ی کاری‌اش به بی‌ام‌و پیوست و تا سال ۲۰۱۶، فرماندهی کل تولیدات شاسی شرکت باواریایی را بر عهده داشت. در نهایت او به سرپرستی سری کاین پورشه نائل شد.

نام دومین مهندس استخدام‌شده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ اما گفته می‌شود وی قبلاً در مرسدس کار کرده است. اپل همچنین اخیراً اولریش کرانز، معاون ارشد پیشین بی‌ام‌و و یکی از کلیدی‌ترین افراد در توسعه‌ی وسایل نقلیه الکتریکی i3 و i8 شرکت آلمانی را استخدام کرده است. کرانز قبل از تأسیس شرکت خودروهای خودران کانو، بالغ‌بر ۳۰ سال در بی‌ام‌و حضور داشت. وی حدود یک ماه قبل از پیوستن به اپل از سمت خود به‌عنوان مدیرعامل کانو کناره‌گیری کرد.

استخدام مهندسان پیشین مرسدس بنز در حالی است که این شرکت تاکنون بارها برای اضافه کردن اپل کارپلی و اپل موزیک به سیستم سرگمی خودروهایش همکاری داشته است. انتظار نمی‌رود بنز در تولید اپل کار مشارکت داشته باشد؛ زیرا اعتقاد بر این است که اپل با شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی در مورد مونتاژ خودرو مذکور مذاکره انجام داده و احتمالا برخی از قطعات توسط غول تایوانی صنعت مونتاژ، یعنی فاکسکان تأمین خواهند شد.

اپل باوجود استخدام‌های بسیار از صنعت خودرو، تاکنون افراد سرشناسی را نیز از دست داده است. برای مثال، در اوسط خردادماه سال جاری مشخص شد که دیو اسکات (رهبر تیم رباتیک پروژه‌ی اپل کار) کوپرتینویی‌ها را به‌ دلیل تصدی سِمَت مدیرعاملی شرکتی فعال در حوزه‌ی مراقبت‌های بهداشتی ترک کرده است. در فوریه سال جاری میلادی (اسفند ۱۳۹۹) مدیر ارشد اپل، حایمه ویدو که احتمالا تیم‌های فعال در زمینه ایمنی خودرو را هدایت می‌کرد، این شرکت را ترک و به دنبال آن، بنجامین لیون، کارشناس حسگر، مدیر باسابقه و یکی از اولین اعضای پروژه‌ی تیتان، اپل را به قصد کار روی پروژه‌ی جدید استارتاپ آسترا ترک کرد.

مطالب مرتبط