شهروندان کانادا بزودی اینترنت ماهواره‌ای SpaceX را تجربه می کنند

به نقل از کلیک

پس از شروع آزمایشی برنامه اینترنت ماهواره‌ای SpaceX در ایالات متحده، اکنون رگولاتوری کانادا با درخواست این کمپانی برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای در کانادا موافقت کرده است.

SpaceX ممکن است به زودی ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای Starlink را در کانادا آغاز کند. رگولاتورهای کانادایی- به ویژه بخش نوآوری، علوم و توسعه اقتصادی – درخواست این SpaceX را برای تأیید نظارتی تأیید کرده‌اند، که به این کمپانی اجازه می دهد دسترسی بتا به شبکه اینترنت پرسرعت ارائه شده توسط صورت فلکی ماهواره Starlink را در کشور کانادا ارائه دهد.

آزمایشات بتا این سرویس فقط چند روز پیش پس از ارسال نامه‌های SpaceX به افرادی که قبلاً برای دریافت اینترنت ماهواره‌ای اقدام کرده بودند به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آن آغاز شد. در ایالات متحده آمریکا، این سرویس بدون احتساب هزینه پیش پرداخت ۴۹۹ دلار برای بسته سخت افزاری مورد نیاز برای دسترسی به شبکه، ماهانه ۹۹ دلار برای کاربران هزینه در بر خواهد داشت. SpaceX برنامه بتا را “Better than Nothing Beta” نامید تا اینگونه انتظارات مردم را از این طرح که تازه در ابتدای راه است کاهش دهد. SpaceX در ایمیل خود اینگونه توضیح می‌دهد که این سرویس در ابتدا عملکرد متناقض و دوره‌های کوتاه و بدون اتصال خواهد داشت. هرچند که آزمایش کنندگان اولیه با داشتن برخی گزارشات سرعت بارگیری بیش از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه، بیشتر نتایج مثبت را به اشتراک گذاشته‌اند.

SpaceX همیشه در نظر داشت مناطق روستایی کانادا را به اولین لیست مکان هایی که قصد دارد دسترسی بتا را در آنها قرار دهد، وارد کند. با این حال ، اکنون فقط می تواند به تعداد محدودی موقعیت مکانی سرویس دهد، زیرا هنوز برخی ایستگاه‌های زمینی SpaceX در این کشور نیاز به تأیید دارد. بر اساس خبر وبسایت کانادایی SpaceQ ، این بدان معنی است که حتی در ایالات متحده هم برنامه بتا در ابتدا در مناطقی که تحت پوشش ایستگاه های زمینی هستند به اینترنت ماهواره‌ای دسترسی خواهند داشت. طبق گفته‌های ایلان ماسک به این نشریه این کمپانی در تلاش است تا اینترنت ماهواره‌ای Starlink را به طور گسترده‌تری در دسترس قرار دهد و امیدوار است تا پایان سال آینده به پوشش جهانی کامل دست یابد.

منبع: engadget

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *