رکوردشکنی نوکیا و «الیسا» در شبکه تجاری ۵G: دانلود با سرعت ۸ گیگابیت در ثانیه

به نقل از دیجیاتو

نوکیا، اپراتور تلفن همراه فنلاندی الیسا و کوالکام موفق شدند با فناوری موج میلی‌‌متری یا «mmWave» در شبکه‌ای تجاری به سرعت خیره کننده ۸ گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کنند.
الیسا، اپراتور تلفن همراه فنلاندی با همکاری کوالکام و نوکیا در شرایط آزمایشگاهی توانستند به سرعت ۸ گیگابایت در ثانیه روی دو دستگاه گوشی هوشمند متصل به صورت همزمان دست پیدا کنند. این اپراتور با ترکیب طیف ۸۰۰ مگاهرتز در فرکانس تجاری ۲۶ گیگاهرتز چنین رکورد جدیدی را در ۵G موج میلی‌متری به نام خود ثبت کرد.
یکی از ویژگی‌های شبکه ۵G امکان استفاده از موج میلی‌متری یا mmWave است که می‌تواند سرعت بالای اینترنت نسل پنجم را در اختیار کاربران قرار دهد.


موج میلی‌متری سیگنالی است که طول موجش به صورت میلی‌متری اندازه گیری می‌شود. با فناوری موج میلی‌متری می‌‌توان ظرفیت بیشتری را برای انتقال داده در اختیار داشت. در واقع mmWave ظرفیت گسترده‌ای را در محدوده فرکانسی پایین ارائه می‌دهد و آن را برای در اختیار داشتن پهنای باند بیشتر شرایط را ایده‌آل می‌کند.

خدمات پهنای باند دسترسی بی‌سیم ثابت (FWA) در ایالات متحده ازطریق فناوری mmWave تامین می‌شود. استفاده از فناوری‌هایی همچون واقعیت مجازی و اینترنت اشیا نیز از این مزایا بهره می‌برند.

الیسا قصد دارد سرویس تجاری ۵G mmWave تجاری را در سال ۲۰۲۱ در دسترس کاربران قرار دهد.

«سامی کومولاینن» معاون اجرایی و بخش تولید الیسا می‌گوید:

«این آزمایش پیشرفت مهم و گامی دیگر برای ارائه بالاترین سرعت و بهترین تجربه کاربری شبکه ۵G است. دستیابی به سرعت ۸ گیگابیت بر ثانیه نشان می‌دهد توانسته‌ایم قدمی دیگر در توسعه شبکه نسل پنجم برداریم. در تلاش هستیم تا امکاناتی که این شبکه پرسرعت در اختیار کاربران قرار می‌دهد را بیش از پیش مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه کنیم.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *