ابزار جدید اینستاگرام بازیابی حساب‌های هک‌شده را ساده‌تر می‌کند

ابزار جدید اینستاگرام به کاربران امکان می‌دهد درخواست بازیابی حساب‌های هک‌شده را ثبت کنند. اینستاگرام همچنین روش جدیدی برای تأیید هویت به‌منظور ورود به حساب‌ روی کار آورده است.

براساس گزارش ورج، کاربرانی که حساب اینستاگرام‌شان هک شده است ازاین‌پس به راهکار جدیدی دسترسی دارند تا برای بازیابی حساب اقدام کنند. اینستاگرام صفحه‌ی جدید Instagram.com/hacked را راه‌اندازی کرده است. پس از هک شدن حساب کاربری می‌توانید با مراجعه به این صفحه، به اینستاگرام درخواست دهید که دسترسی به حساب کاربری را برای شما امکان‌پذیر کند.

سرویس جدید اینستاگرام افزون‌بر درخواست برای دسترسی به حساب‌های هک‌شده به شما امکان می‌دهد حساب‌هایی را که جعل هویت انجام می‌دهند ریپورت یا در صورت فراموشی رمز عبور برای ورود به حساب اقدام کنید. مهم‌ترین قابلیت جدید این سرویس، تلاش برای بازیابی حساب‌های هک‌شده است. کاربران تا پیش از راه‌اندازی صفحه‌ی Instagram.com/hacked کار سختی برای دسترسی به حساب هک‌شده داشتند.

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام Instagram

بازیابی حساب هک‌شده‌ی اینستاگرام هرگز ساده نبوده است. گزارشی در سال ۲۰۱۸ نشان داد تعداد قابل توجهی از کاربران اینستاگرام مجبور شده‌اند برای بازیابی حساب هک‌شده، به هکر باج بدهند. گزارشی دیگر در سال ۲۰۱۹ نشان داد اینفلوئنسرهایی که حساب‌شان به دست هکرها افتاده است مجبور شده‌اند برای بازیابی حساب سراغ همکاری با هکرهای دیگر بروند. در هر دو گزارش کاربران گفته بودند که اینستاگرام با سرعت بسیار پایینی به درخواست‌ها پاسخ می‌دهد و گاهی اوقات درخواست‌ها را به‌طور کامل بدون پاسخ می‌گذارد.

اوایل سال جاری میلادی اینستاگرام گفت روی قابلیت‌های جدیدی برای بازیابی حساب‌های کاربری کار می‌کند. یکی از راهکارهای آزمایشی، اقدام ازطریق حساب دوستان بود. اینستاگرام می‌گوید این قابلیت هم‌اکنون برای تمامی کاربران دردسترس قرار داد. کسانی که از حساب خود بیرون انداخته شده‌اند می‌توانند دو نفر از دوستان‌شان را انتخاب و ازطریق آن‌ها هویت خود را تأیید کنند. اینستاگرام می‌گوید روی سیستم‌های جدیدی برای جلوگیری از هک شدن حساب‌های کاربری نیز کار می‌کند.

منبع: زومیت

مطالب مرتبط