تصویر سگ بامزه با پسوند PNG می‌تواند یک دام باشد!

تصاویر و محتوای مرتبط دیگر، چیزهایی هستند که شما دوست دارید در گوشی هوشمند خود نگاه کنید، درست است؟ به تصاویر گربه‌های نازی که برای دوستان خود فرستاده‌اید فکر کنید و یا تمام عکس‌های مسافرت یکی از دوستانتان که آنها را با شما به اشتراک گذاشته است! خب – اگر شما گوشی اندرویدی دارید، آنقدرها هم که فکر می‌کنید امن نیستید: یک نگاه کوتاه به یک تصویر ممکن است تلفن شما را به خطر بیاندازد – حداقل وقتی که پسوند فایل PNG باشد.

براساس آخرین بولتن امنیتی  Android، یک آسیب‌پذیری در ساختار اندروید وجود دارد که می‌تواند یک مهاجم از راه دور را قادر سازد تا کدهای دلخواه خود را با دسترسی‌های سطح بالا درون یک فایل PNG اجرا کند.
این بدان معنی است که مهاجم می‌تواند تصویری از یک سگ ناز را بگیرد و آن را به عنوان دام برای گوشی شما از طریق اس ام اس یا هر برنامه پیامرسان دیگر بفرستد و هنگامی که شما روی آن کلیک کنید، نرم‌افزارهای مخرب بیشتری بر روی گوشی شما اجرا می‌کند و به گوشی هوشمند شما نفوذ می‌کند.

پچ منتشر شده است- اما احتمالا برای گوشی شما هنوز در دسترس نیست

در حالی که Google این پچ را منتشر کرده – در بولتن امنیتی فوریه ۲۰۱۹  اندروید اعلام کرد- فعلا فقط برای گوشی‌های هوشمند Pixel  منتشر شده است. این به چه معناست؟ اساسا ممکن است کمی طول بکشد تا برای تلفن شما پچ منتشر شود.
با این وجود شما می‌توانید ایمن باقی بمانید: روی تصاویر با پسوند PNG  دریافت شده از افراد ناشناس کلیک نکنید. بله، به همین راحتی.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *