Apple مقابله با Beeper Mini برای جلوگیری از دسترسی به iMessage در اندروید را تأیید کرد

اپل تأیید کرد که دست به اقداماتی زده است تا سرویس Beeper Mini برای ارائه دسترسی به iMessage در اندروید کار نکند.

هفته گذشته اپلیکیشنی به نام Beeper Mini معرفی شد که سرویس iMessage را به گوشی‌های اندرویدی می‌آورد. اما دیروز در گزارشی به شما اعلام کردیم که این اپ دچار اختلال شده است. حالا اپل تأیید کرده که خودش جلوی این برنامه را گرفته است.

اپل در بیانیه‌ای که برای وب‌سایت ۹to5Google ارسال کرده، می‌گوید تکنیک‌های مورد استفاده توسط Beeper Mini ریسک‌های بزرگی را برای امنیت و حریم خصوصی کاربران به‌دنبال داشت. این شرکت می‌گوید نمی‌توان تأیید کرد که پیام‌های ارسالی با این سرویس فقط توسط خود فرستنده و گیرنده قابل دسترسی هستند و رمزنگاری سرتاسری دارند یا خیر.

اپل می‌گوید برای جلوگیری از افشای احتمالی متادیتای پیام‌ها، اسپم و حملات فیشینگ دست به این اقدام زده است. این شرکت همچنین وعده داده که در آینده نیز با آپدیت iOS 17.2 و معرفی iMessage Contact Key Verification تلاش خواهد کرد تا امنیت همه کاربران خود را حفظ کند.

بیانیه اپل علیه سرویس Beeper Mini

بیانیه کامل اپل می‌گوید: «ما در اپل محصولات و سرویس‌هایی همراه با فناوری‌های پیشگام درزمینه حریم خصوصی و امنیت می‌سازیم که طراحی شده‌اند تا قابلیت کنترل داده‌ها و حفظ ایمنی اطلاعات شخصی را برای کاربران فراهم کنند. ما از طریق مسدودسازی برخی تکنیک‌ها که موجب سوءاستفاده از داده‌های احراز هویت جعلی به‌منظور دسترسی به iMessage می‌شد، گام‌هایی را برداشتیم تا از کاربرانمان محافظت کنیم. این تکنیک‌ها ریسک‌های خطرناکی ازجمله افشای متادیتا و فراهم‌سازی امکان ارسال پیام‌های ناخواسته، اسپم و حملات فیشینگ را به امنیت و حریم خصوصی کاربر وارد می‌کنند. ما به ارائه به‌روزرسانی‌های بیشتر در آینده به‌منظور محافظت از کاربران خود ادامه خواهیم داد.»

در پاسخ به اقدام اپل، شرکت Beeper نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما پشت چیزی که ساخته‌ایم می‌ایستیم. Beeper Mini پیام‌های شما را محرمانه نگه می‌دارد و نسبت به استاندارد رمزگذاری‌نشده SMS، امنیت شما را ارتقا می‌دهد. در پاسخ به هرکسی که خلاف این قضیه را ادعا می‌کند، خوشحال می‌شویم که تمام کد منبع خود را به یک مرجع شخص ثالث که برای هر دو طرف پذیرفته باشد، بدهیم تا امنیت اپلیکیشن ما را ارزیابی کند.»

پیش‌ازاین Beeper در اطلاعیه‌ای گفته بود که مشکل سرویس Beeper Cloud حل شده و درحال کار روی آپدیتی برای اصلاح اختلال سرویس Beeper Mini است، اما مشخص نیست که پس از واکنش رسمی اپل چه اتفاقی برای این سرویس خواهد افتاد.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط