به‌روزرسانی جدید گوگل داکس تعداد لغات تایپ شده را نشان می‌دهد

گوگل به تازگی اعلام کرده است که به‌روزرسانی جدیدی را برای داکس منتشر خواهد کرد. این به‌روزرسانی حاوی قابلیت مهمی خواهد بود: نمایش تعداد لغات حتی هنگام تایپ کردن. این قابلیت از نهم سپتامبر در دسترس تمامی کاربران قرار می‌گیرد. از آنجایی که گوگل در نظر دارد قابلیت گفته شده را به تدریج برای کاربران داکس منتشر کند، حدود پانزده روز طول می‌کشد تا تمامی افراد به این قابلیت جدید دسترسی داشته باشند.

Google-Docs-update-lets-users-view-word-count-while-typing

به محض رسیدن آپدیت، دیگر نیازی نخواهد بود هر بار برای مشاهده تعداد لغات به قسمت Tools / Word Count مراجعه کنید. این قابلیت حالا در مسیر Tools / Word Count / Display word count گنجانده شده است. البته به یاد داشته باشید با به‌روزرسانی به نسخه جدید نیازی به فعال کردن این قابلیت نخواهید داشت و تنها برای غیر فعال کردن آن می‌توانید به مسیر ذکر شده مراجعه کنید.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در به روزرسانی جدید گوگل داکس تعداد لغات در گوشه پایینی سمت چپ نمایش داده می‌شوند. همچنین می‌توانید با کلیک بر روی باکس شمارش لغات به اطلاعات مفید دیگری از قبیل تعداد صفحه و تعداد کاراکترها (با یا بدون فاصله) نیز دسترسی داشته باشید. برای مشاهده تعداد لغات تایپ شده در یک بخش کافی است بخش مورد نظر خود را در نوشته هایلایت کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *