حالا همه کاربران Telegram به قابلیت تبدیل صدا به متن دسترسی دارند

جدیدترین به‌روزرسانی تلگرام تبدیل پیام صوتی به پیام متنی را برای همه‌ی کاربران امکان‌پذیر می‌کند.

تلگرام در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که ازاین‌پس تمامی کاربران ازجمله کسانی که از نسخه‌ی رایگان استفاده می‌کنند، به قابلیت تبدیل پیام صوتی (ویس) به متن دسترسی خواهند داشت. جدیدترین به‌روزرسانی این پیام‌رسان یک‌سری قابلیت‌های ویژه نیز در اختیار کاربران پریمیوم قرار می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های جدید تلگرام، بخش کانال‌های مشابه (Similar Channels) است. این قابلیت همانطور که از نامش پیدا است، به شما برای یافتن کانال‌های مشابه کمک می‌کند.

لگرام می‌گوید که ازاین‌پس هر گاه در کانال جدیدی عضو شوید، فهرستی از کانال‌های مشابه را نیز مشاهده خواهید کرد. صرفا کانال‌های عمومی در این فهرست نشان داده می‌شوند و انتخاب کانال‌ها به‌صورت خودکار و بر اساس شباهت‌های بین کاربران موجود در کانال‌ها انجام می‌گیرد.

کاربران تلگرام حالا می‌توانند استوری‌ دوستان و کانال‌ها را بازنشر کنند تا تعداد مخاطبین هر استوری افزایش یابد. با بازنشر استوری می‌توانید محتواهای جدیدی مثل متن، صدا یا حتی پیام ویدیویی (ویدیومسیج) به آن‌ها اضافه کنید. پیام ویدیویی استوری، یکی دیگر از قابلیت‌های جدید تلگرام است.

کاربران نسخه‌ی اشتراکی تلگرام در به‌روزرسانی جدید می‌توانند برای پروفایل خود رنگ اختصاصی انتخاب کنند. در به‌روزرسانی قبلی امکان انتخاب رنگ برای اسم، لینک و ریپلای‌های کاربر فراهم شده بود. تلگرام همچنین در به‌روزرسانی جدید به کاربران اشتراکی امکان می‌دهد که برای هر دو طرف صفحه‌ی چت، تصویر پس‌زمینه انتخاب کنند.

تلگرام می‌گوید پیام‌های محوشونده حالا انیمیشن جدید و بسیار جذاب‌تری دارند. این انیمیشن ما را یاد بشکن‌زدن تانوس در فیلم‌های مارول و محوشدن مردم از روی کره‌ی زمین می‌اندازد.

مهم‌ترین قابلیت جدید تلگرام برای کاربران نسخه‌ی رایگان، تبدیل پیام صوتی به متن است. این قابلیت از سال گذشته در دسترس کاربران پریمیوم قرار گرفته بود.

تلگرام می‌گوید کاربران نسخه‌ی رایگان تلگرام ازاین‌پس می‌توانند در هر هفته حداکثر دو پیام صوتی را به متن تبدیل کنند. این قابلیت به‌صورت تدریجی در دسترس قرار می‌گیرد.

نمایش آمار بازدید استوری و ری‌اکشن‌های سفارشی دو قابلیت جدیدی هستند که صرفا در دسترس کانال‌ها قرار می‌گیرند. تلگرام همچنین می‌گوید که ازاین‌پس توانایی تشخیص زبان کدها را دارد تا بتوانید به‌سادگی تفاوت‌های بین جاوا و سی‌شارپ را ببینید.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط