استخراج ارزهای دیجیتال و استفاده از آن برای خرید خارجی آزاد است

چندماهی است که از مصوبه دولت برای قانونی بودن استخراج ارزهای دیجیتال گذشته است و البته بخشنامه عملیاتی آن هنوز منتشر نشده است. بسیاری از کاربران می‌گویند که وقتی استخراج ارزهای دیجیتال آزاد شده آیا می‌توان نسبت به خرید و فروش داخلی آن پرداخت؟ در ادامه پاسخ این سوال را از زبان یکی از مسئولین دولتی می‌خوانید.

به گزارش آی‌تی‌رسان، محمدعلی دهقان دهنوی، معاون وزیر اقتصاد در مصاحبه‌ای گفت: در موضوع ارزهای دیجیتال باید دو نکته را مورد توجه قرار دهیم که یکی بحث پیرامون استخراج ارزهای دیجیتال بوده و نکته دیگر در مورد استفاده از آنهاست. از نظر ما حوزه ارزهای دیجیتال به عنوان یک صنعت به شمار می‌رود و بایستی نگاه تولیدی به آن داشته باشیم. همچنین به دلیل صنعت شمردن این حوزه بایستی مسائل جانبی مانند ارزآوری و مسائل محیط زیستی‌اش را بررسی کنیم.

وی در ادامه افزود: ما مشکلی در حوزه ماینینگ ارزهای دیجیتال نداریم و فعالان این حوزه بدون مشکل امکان ادامه فعالیت دارند ولی مساله دیگر در حوزه استفاده از این ارزهاست که مربوط به نظام پولی و مالی کشور می‌شود. برخی از کشورها استفاده از این ارز را آزاد گذاشته‌اند و برخی دیگر نیز ممنوع کرده‌اند. وزارت اقتصاد در حال بررسی زوایای مربوط به پولشویی از طریق این ارزهاست و نباید در بررسی فرصت‌ها و تهدیدها کوتاهی کرد و تصمیم‌گیری را با عجله انجام داد.

معاون وزیر اقتصاد در پایان گفت: در مورد استخراج ارزهای دیجیتال ممنوعیتی وجود نداشته و دولت نیز اجازه راه اندازی مزارع استخراج را داده است. ولی در حوزه استفاده از ارزهای دیجیتال در شبکه داخلی باید بگوییم که ممنوع است. البته در استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌های خارجی مشکل و ممنوعیتی وجود ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *