آلفابت ارائه اینترنت مبتنی بر پرتوی نور را آغاز کرد

به نقل از دیجیاتو

شرکت X که از زیرمجموعه‌های آلفابت به شمار می‌رود، ارائه اینترنت پرسرعت از طریق پرتوهای نور را در قسمت‌هایی از کنیا امکان پذیر کرد.

شرکت X Moonshot Factory ارائه اینترنت پرسرعت در کنیا را از طریق پرتوهای نوری آغاز کرد. این پروژه که Taara نام دارد، از فناوری «مخابرات نوری فضای آزاد» (FSOC) استفاده می‌کند. در این روش مثل کابل‌های فیبر نوری از پرتوهای نور برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شود با این تفاوت که دیگر خبری از کابل نیست.

X می‌گوید در فناوری FSOC پرتوی نور با تابش بین دو ترمینال کوچک Taara، یک لینک یا پل ارتباطی ایجاد می‌کند. به گفته این شرکت برد یک لینک حداکثر ۲۰ کیلومتر بوده و می‌تواند پهنای باند حداکثر ۲۰ گیگابیت بر ثانیه را انتقال دهد که برای اتصال هزاران نفر به یوتیوب برای تماشای ویدیو به شکل همزمان کافی خواهد بود.

ترمینال‌های Taara برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر باید در راستای دید هم قرار گرفته باشند، به همین دلیل شرکت X آن‌ها را روی برج‌ها، پشت بام خانه‌ها یا دکل‌ها نصب کرده است. یکی از مزایای این سیستم عدم نیاز به سیم کشی است، بنابراین نیازی به حفر گودال یا مدیریت سیم‌ها نیست که سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت راه اندازی می‌شود. X می‌گوید این سیستم بر مبنای استانداردهای باز بوده و با زیرساخت‌های فعلی سازگار است.

X می‌گوید برای ارائه اینترنت پرسرعت از طریق Project Taara در کشورهای آفریقایی در حال همکاری با شرکت مخابراتی Econet و زیرمجموعه‌های آن Liquid Telecom و Econet Group است. این سرویس سه سال قبل در هند آزمایش شد و پس از پشت سر گذاشتن آزمایش‌های یک ساله در کنیا سرانجام در این کشور به بهره‌برداری رسیده است.

شرکت X استفاده از Project Taara را برای مناطقی که استفاده از کابل‌های نوری در آن‌ها مشکل ساز و یا هزینه بر و خطرناک است مناسب توصیف کرده می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *