کمپانی اپل رویداد آینده خود را در ۲۶ مهرماه برگزار خواهد کرد

تقریباً یک ماه از آخرین رویداد معرفی محصولات کمپانی اپل می‌گذرد. این شرکت در رویداد اخیر خود از گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۳ و مدل‌های جدید آیپد رونمایی نمود. امروز اپل اعلام نموده است که در تاریخ ۱۸ اکتبر سال جاری میلادی از سخت‌افزار دیگری نیز رونمایی خواهد کرد.

انتظار می‌رود که کمپانی اپل در رویداد جدید خود، از نسل جدید مک‌بوک پرو رونمایی نماید. گفتنی است که سری جدید مک‌بوک پرو به تراشه جدیدی موسوم به Apple M1X مجهز خواهند بود. این تراشه جانشین تراشه مورد استفاده در نسل پیشین این محصولات یعنی چیپست Apple M1 خواهد شد.

مشخصات کلیدی نسل جدید مک‌بوک پرو

بر اساس اظهارات راس یانگ، یکی از مدیران زنجیره تامین کمپانی اپل، سری مک‌بوک پرو جدید این شرکت از نمایشگر‌های شرکت LG و Sharp بهره خواهد برد. شایان ذکر است که پیش‌تر نیز این دو شرکت، وظیفه تامین صفحه نمایش آیپد پرو را به عهده داشته‌اند.

راس یانگ در ادامه یادآور شده است که اپل، با ارائه فناوری‌های مشابه به کار رفته در رایانه‌های جدید در نسل آینده مک‌بوک پرو، رضایت کاربران این محصولات را جلب خواهد نمود. بر اساس اظهارات وی، نسل جدید مک‌بوک پرو از نمایشگرهای پشرفته miniLED بهره‌مند بوده که نرخ نو‌سازی ۱۲۰ هرتز را ارائه خواهد داد.

انتظار می‌رود که اپل در رویداد مذکور، در کنار مک‌بوک‌های جدید، از مک مینی جدید که به چیپست M1X مجهز شده نیز رونمایی کند. گفتنی است که مک مینی جدید نسخه‌ی ارتقا یافته نسل پیشین محسوب می‌شود که سال گذشته همراه با تراشه Apple M1 عرضه شد. همچنین شایعات حاکی از آن است که مک مینی جدید از پورت‌های بیشتری نسبت به نسل گذشته برخوردار خواهد بود.

دیگر محصول کمپانی اپل که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در رویداد فوق‌الذکر معرفی می‌شود، هدفون ایرپادز ۳ است. در ماه سپتامبر سال جاری اخباری منتشر شد که نشان می‌داد هدفون‌های جدید اپل در حال گذراندن پروسه تولید بوده و احتمالا در ماه اکتبر روانه بازار می‌شود.

گفته می‌شود که ایرپادز ۳ از طراحی مشابه ایرپادز پرو بهره خواهد برد. شایعات از این امر حکایت دارند که ایرپادز ۳ به چیپستی جدید مجهز بوده، از سیستم Apple Lossless Audio Codec پشتیبانی نموده و همچنین عمر باتری بهتری نسبت به نسخه قبلی خود خواهد داشت.

منبع:Itresan

آموزش دوره امنیت

مطالب مرتبط