کاربران آیفون از تخلیه زودهنگام باتری پس از به‌روزرسانی iOS 14.6 خبر می‌دهند

گفته می‌شود شارژ گوشی‌های آیفون پس از به‌روزرسانی به iOS 14.6 سریع‌تر تخلیه می‌شود؛ اما احتمالا اپل با ارائه به‌روزرسانی بعدی این مشکل را حل خواهد کرد.
هفته‌ی گذشته، اپل به‌روزرسانی iOS 14.6 را با ویژگی Apple Card Family، بهبودهای ایرتگ و موارد دیگر راه‌اندازی کرد؛ اما برخی از کاربران در انجمن اپل و ردیت از تخلیه زودهنگام باتری آیفون‌ خود در شرایط مختلف شکایت دارند. برای مثال، یکی از کاربران انجمن پشتیبانی اپل می‌گوید:
من با آیفون ۱۱ به این مشکل برخوردم و از وقتی که گوشی‌ام را ارتقا دادم، هر روز از خواب بیدار می‌شوم و می‌بینم باتری آن کاملا تخلیه شده است. من دیروز وای‌فای، بلوتوث و نوسازی برنامه در پس‌زمینه را خاموش کردم و اطمینان حاصل کردم که گزینه‌ی Personal Hotspot خاموش است. گوشی را به برق متصل کردم و در ساعت ۶ عصر دیشب کاملا شارژ شد. حدود ساعت ۱۰ صبح امروز دیدم که باتری آن تمام شده و نکته‌ی جالب این است که در این مدت هیچ استفاده‌ای از آن نکرده بودم.
دقیقا مشخص نیست چه چیزی باعث مشکل تخلیه باتری شده است. یکی از کاربران این انجمن، برنامه پادکست را مسئول تخلیه باتری می‌داند؛ درحالی‌که یکی دیگر از کاربران بر این باور است که تخلیه باتری می‌تواند مربوط به ردیاب اپل ایرتگ باشد؛ البته به نظر می‌رسد با توجه به گستره‌ی سخت‌افزار تحت تأثیر و متفاوت بودن نظرات، نمی‌توان با قاطعیت هر یک از آن‌ها را تأیید یا رد کرد. افزون بر این، بحث در مورد اینکه چه تعداد از کاربران واقعا تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند نیز مطرح می‌شود. به‌طور کلی به نظر می‌رسد افراد بسیاری کم‌تری در مقایسه با برخی از مشکلات در به‌روزرسانی‌های اخیر تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. برای مثال، در دسامبر ۲۰۲۰ افراد بیشتری مشکل تخلیه باتری آیفون ۱۲ پرو را گزارش داده بودند.
این مشکل در حالی گزارش می‌شود که کوپرتینویی‌ها در iOS 14.5 ویژگی جدیدی به‌منظور کالیبراسیون باتری برای کاربران آیفون ۱۱ اضافه کرده‌اند. گفته می‌شود این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا ببینند که باتری آیفون آن‌ها در چه شرایطی تخریب می‌شود.

اپل تاکنون از اظهارنظر در رابطه با شکلات تخلیه باتری در iOS 14.6 خودداری کرده است. از سوی دیگر، این شرکت در حال توسعه‌ی نسخه‌ی بتای iOS 14.7 است. معمولا هنگام به‌روزرسانی نسخه‌های iOS این نوع مشکلات ایجاد می‌شود؛ اما احتمالا اپل به‌زودی با ارائه‌ی به‌روزرسانی iOS 14.6.1 بسیاری از مشکلات و باگ‌ها را برطرف می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *