Google می‌تواند هدفون‌های دارای ANC را با آپدیت نرم‌افزاری به حسگر ضربان قلب تبدیل کند

گوگل در رویکرد جدید خود یک سیگنال اولتراسوند به کانال گوش ارسال می‌کند و سپس ضربان قلب اندازه‌گیری می‌شود.

گوگل جزئیات تحقیق جدید خود در مورد پلتیسموگرافی‌صوتی (APG) را ارائه کرد که می‌تواند با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری ساده، امکان سنجش ضربان قلب را در دسترس هدفون‌های مجهز به حذف نویز فعال (ANC) قرار دهد.

گو‌گل در تحقیق خود می‌گوید «کانال گوش مکانی ایده‌آل برای سنجش سلامتی است» زیرا شریان عمیق گوش «شبکه پیچیده‌ای از عروق کوچک‌تر را تشکیل می‌دهد که به‌طور گسترده در کانال شنوایی نفوذ می‌کنند». رویکرد APG گوگل با ارسال یک سیگنال اولتراسوند با شدت کم از طریق گوشی‌های هدفون دارای ANC عمل می‌کند.

در بخشی از پست گو‌گل آمده است:

«این سیگنال پژواک‌هایی را ایجاد می‌کند که از طریق میکروفون‌های بازخورد روی برد دریافت می‌شوند. ما متوجه شدیم که جابجایی پوست کانال گوش و ارتعاشات ضربان قلب می‌تواند این پژواک‌های اولتراسوند را نشان دهد.»

گوگل مدلی ساخته که براساس این پژواک‌ها می‌تواند بازخورد ارتعاشات ضربان قلب را پردازش و همچنین تغییرپذیری ضربان قلب (HRV) را اندازه‌گیری کند. غول فناوری مدل خود را در دو مطالعه با ۱۵۳ نفر آزمایش کرده است که نتایج آن نشان می‌‌دهد APG می‌تواند برای ضربان قلب (با میانگین خطای ۳.۲۱ درصد) و تغییرات آن (با میانگین خطای ۲.۷۰ درصد) اندازه‌گیری‌های دقیقی داشته باشد.

برتری‌ها و مشکلات فناوری گوگل

در مقایسه با سنسورهای ضربان قلب (HR) فعلی، گو‌گل توضیح می‌دهد که رویکرد آن تحت تأثیر موضوعاتی از جمله رنگ پوست و اندازه کانال گوش قرار نمی‌گیرد. با این حال گوگل در مطالعه خود اشاره می‌کند که استفاده از این فناوری باعث می‌شود تا هزینه، وزن، مصرف انرژی و پیچیدگی طراحی هدفون افزایش پیدا کند.

گوگل به‌عنوان جمع‌بندی می‌گوید:

«APG هر هدفون بی‌سیم ANC را با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری ساده به یک سنسور هوشمند تبدیل می‌کند و در فعالیت‌های مختلف کاربر می‌تواند نقش داشته باشد. مهم‌تر از آن، APG دانش جدید تحقیقات حوزه زیست‌پزشکی و موبایل را نشان می‌دهد و امکانات جدیدی را برای سنجش سلامت با هزینه پایین فراهم می‌کند.»

در آخر باید اشاره کرد که هرچند هنوز چیزی اعلام نشده و گو‌گل به مشکلات طراحی ناشی از این فناوری نیز اشاره کرده است، اما می‌توان انتظار داشت که در آینده، هدفون‌های پیکسل بادز به آن مجهز شوند. مطالعه گوگل را می‌توانید از این لینک مطالعه کنید.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط