WhatsApp بیش‌از‌پیش روی امنیت کاربرانش متمرکز می‌شود

امنیت تماس‌های WhatsApp برای کاربرانی که به حریم خصوصی خود حساس هستند بیشتر می‌شود.

واتساپ به‌تازگی گزینه‌ی جدیدی تحت عنوان «محافظت از آدرس IP در تماس‌ها» (Protect IP Address in Calls) را به تنظیمات خود اضافه کرده است که IP کاربر را از کسی که در طرف دیگر تماس است، مخفی می‌کند. زمانی که این گزینه فعال شود، تماس‌ها از طریق سرورهای متا یا واتساپ منتقل می‌شوند و در نتیجه آدرس IP واقعی کاربر مخفی می‌شود.

توسعه‌دهندگان واتساپ می‌گویند: «بیشتر اپلیکیشن‌هایی که مردم برای گرفتن تماس استفاده می‌کنند، ارتباط یک‌به‌یک بین طرفین برقرار می‌کنند. این ارتباط مستقیم امکان انتقال داده‌ها با سرعت بالا و کیفیت تماس بهتر را فراهم می‌کند، اما به این معنی است که افراد، آدرس‌های IP یکدیگر را خواهند دانست. آی‌پی‌ حاوی اطلاعاتی از قبیل موقعیت جغرافیایی یا ISP را فاش می‌کند که بعضی‌ها مایل نیستند مشخص شود.»

قابلیت جدید امنیت تماس واتساپ، ملاحظاتی هم دارد. در صفحه‌ی معرفی نحوه‌ی فعال‌سازی این ویژگی به این نکته اشاره شده است که استفاده از قابلیت انتقال تماس، کیفیت آن را کاهش خواهد داد. واتساپ تأکید دارد که تماس‌ها همیشه به صورت سرتاسری رمزگذاری می‌شوند، حتی اگر از این گزینه استفاده بشود.

یکی دیگر از اقدامات مطرح شده، گزینه‌ی «ساکت کردن تماس‌های ناشناخته» (Silence Unknown Callers) است که واتساپ می‌گوید از مزاحمت‌ها جلوگیری می‌کند و مانع از حملات پیچیده‌ی امنیت سایبری می‌شود.

در مقاله‌ی واتساپ آمده است: «حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران واتساپ برای دستیابی به ارتباطات کاملاً خصوصی، بسیار مهم است.» ویژگی‌های امنیتی جدید را می‌توانید در بخش تنظیمات حریم خصوصی واتساپ پیدا کنید.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط