Microsoft احتمالاً استفاده از دوربین موبایل به‌عنوان وبکم کامپیوتر را ممکن می‌کند

به نظر می‌آید مایکروسافت می‌خواهد به برنامه Link to Windows قابلیت استفاده از دوربین گوشی‌های اندرویدی به‌عنوان وبکم کامپیوترها را اضافه کند.

به نظر می‌رسد مایکروسافت درحال کار بر روی قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد از طریق اپلیکیشن Link to Windows دوربین تلفن هوشمند خود را به وبکم رایانه شخصی تبدیل کنید. نسخه اخیر Link to Windows شامل کدهایی است که نشان می‌دهد توانایی استفاده از دوربین موبایل به عنوان وبکم در راه است. البته برخی از عملکردهای Link to Windows به گوشی‌های هوشمند خاصی محدود است، بنابراین مشخص نیست که این ویژگی جدید به همه تلفن‌ها راه پیدا کند.

براساس گزارش Android Authority، نرم‌افزار Phone Link مایکروسافت به‌زودی به شما امکان می‌دهد از دوربین تلفن هوشمند به عنوان وبکم در رایانه شخصی خود استفاده کنید. Microsoft Phone Link که قبلاً با نام Microsoft Your Phone شناخته می‌شد، ابزاری کاربردی است، مخصوصاً اگر پرچمدار اخیر سامسونگ یا OnePlus 11 با اندروید ۱۴ داشته باشید. این ابزار شامل نرم‌افزار Phone Link در دستگاه‌های ویندوزی و اپلیکیشن Link to Windows در اندروید است.

استفاده از گوشی‌های اندرویدی به‌عنوان وبکم در ویندوز

در‌حال‌حاضر استفاده از تلفن هوشمند به‌عنوان وبکم در رایانه‌های شخصی با استفاده از نرم‌افزارهای شخص ثالث امکان‌پذیر است، اما با اضافه‌شدن این ویژگی به Link to Windows، استفاده از آن کمی آسان‌تر می‌شود، به‌خصوص برای کسانی که قبلاً نیز از این برنامه برای اتصال تلفن و رایانه شخصی خود استفاده می‌کردند.

نسخه v1.23102.190.0 اپ Link to Windows شامل کدی است که نشان می‌دهد این شرکت درحال کار بر روی قابلیت استریم ویدیوی دوربین در ویندوز با کمک گوشی اندرویدی است. چنین قابلیتی به شما اجازه می‌دهد تا از دوربین باکیفیت موبایل خود به‌عنوان یک وبکم استفاده کنید. همچنین براساس این کدها، این قابلیت می‌تواند به صورت خودکار قاب‌بندی تصویر را تنظیم کند. همچنین اگر در حین مکالمه تصویری، حرارت تلفن بالا رفت، این برنامه به شما اطلاع خواهد داد.

اپل در سال ۲۰۲۲ نیز از چنین قابلیتی با نام Continuity Camera رونمایی کرد که با آن می‌توان از دوربین آیفون به عنوان وبکم استفاده کرد. به نظر می‌آید ویندوز می‌خواهد همانند اپل، اکوسیستم‌های خود را با یکدیگر هماهنگ کند.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط