حالا سرویس «Bitwarden» هم از Passkey پشتیبانی می‌کند

استفاده از کلید عبور برای کاربران سرویس مدیریت رمز عبور Bitwarden ازاین‌پس امکان‌پذیر است.

Passkey یا کلید عبور، فناوری‌ای است که توسط FIDO Alliance با مشارکت شرکت‌هایی مانند اپل، گوگل و مایکروسافت توسعه یافته است. به جای رمزهای عبور رایج، کاربران اکنون می‌توانند با روش‌های احراز هویت ایمن مانند تشخیص چهره، بدون ایجاد و تایپ رمز عبور، وارد سیستم شوند.

آخرین به‌روزرسانی سرویس مدیریت رمز عبور Bitwarden به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند برای ورودِ بدون رمز به وب‌سایت‌های پشتیبانی شده، کلید عبور مدنظر خود را از قبل ایجاد، مدیریت و ذخیره کنند. به گفته‌ی بیت‌واردن، این ویژگی برای همه‌ی کاربران به صورت رایگان در دسترس خواهد بود.

برای ذخیره و استفاده از کلیدهای عبور، کاربران باید آخرین نسخه‌ی افزونه وب بیت‌واردن را در مرورگر وب خود نصب کنند. پس از ایجاد رمز عبور در وب‌سایت، برنامه از کاربر می‌خواهد که آن رمز عبور را به صندوق خود اضافه کند. درنتیجه، دفعات بعدی ورود کاربر به وب‌سایت، از طریق رمز عبور ذخیره‌شده در صندوق مدیریت رمز Bitwarden امکان‌پذیر خواهد بود.

کلیدهای عبور از طریق فرایندی رمزگذاری‌شده و ایمن با دستگاه‌های دیگر کاربر همگام می‌شوند. در حال حاضر، متأسفانه Bitwarden تنها از کلیدهای عبور در وب پشتیبانی می‌کند، اما بنابه گفته‌ی این شرکت، پشتیبانی از برنامه‌های گوشی هم در دست پیگیری است.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط