Google با کمک هوش مصنوعی حالا می‌تواند بهتر مسائل علمی شما را حل کند

ویژگی‌های جدید نوار جستجو و Lens گوگل می‌تواند مسائل مختلف علمی را به‌راحتی برای شما حل و تفسیر کند.

دانش‌آموزان و متخصصان اغلب برای یافتن راه‌حل‌ پرسش‌های پیچیده خود به موتورهای جستجو متکی هستند. گوگل برای حفظ برتری خود به‌عنوان موتور جستجوی پیشرو در جهان، پیوسته درحال تلاش است. اخیراً این موتور جستجو ویژگی‌های خود را درزمینه علوم مختلف ارتقا داده است. اکنون اگر با یک مسئله دشوار ریاضی یا فیزیک مواجه شدید، نوار جستجو و لنز گوگل ممکن است بهترین دوستان شما برای کشف پاسخ باشند.

گوگل ویژگی‌های جدیدی را در بخش جستجو و لنز معرفی کرده است تا به کاربران در تحلیل مفاهیم STEM (مخفف عبارات علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) و تعیین معادلات مناسب برای مشکلاتشان کمک کند. در مواقعی که می‌خواهید یک مفهوم پیچیده فیزیک را تجزیه‌و‌تحلیل کنید یا یک مسئله هندسی گیج‌کننده را متوجه شوید، این ابزارهای گوگل می‌توانند فرایند را برای شما واضح‌ و بصری‌تر کنند.

به عنوان مثال، اگر مشکلی در حساب دیفرانسیل و انتگرال پیدا کنید، اکنون می‌توانید به‌سادگی معادله خود را در نوار جستجو تایپ کنید یا با لنز عکسی از آن بگیرید تا توضیح و راه‌حل گام‌به‌گام را از گوگل دریافت کنید. این ویژگی فقط به معادلات محدود نمی‌شود و در توضیحات و معنای کلمات نیز به‌کار می‌آید.

کاربردهای گوناگون هوش مصنوعی گوگل در حل مسائل

ابزار Lens می‌تواند در مسائلی مثل هندسه بسیار به‌کار آید. برای مثال، اگر نموداری از یک مثلث با اندازه‌گیری دو ضلع به شما داده شود و می‌خواهید مساحت آن را پیدا کنید، لنز اکنون می‌تواند هر دو مؤلفه بصری و متنی را تفسیر کند و راهنمای جامعی را در مورد چگونگی حل آن ارائه دهد.

این ویژگی‌ها صرفاً در حل مسئله کارایی ندارند. گوگل همچنین مدل‌های سه‌بعدی و تعاملی جدیدی را در نوار جستجو معرفی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد تقریباً ۱۰۰۰ موضوع زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و نجوم را به‌صورت بصری کاوش کنند. نمونه‌ای که توسط این شرکت ارائه شده، جستجوی عبارت «میتوکندری» است:

گوگل با ادغام هوش مصنوعی PalM و Bard توانسته زیرساخت این ویژگی‌های جدید را فراهم کند. در ابتدا، بارد در مکالمات مهارت بیشتری داشت ولی در استدلال منطقی ضعیف بود. اکنون با افزودن PaLM به پایه کد آن، قابلیت‌های بارد گسترش یافته و مجهز به قابلیت‌های محاسبه، تکمیل کد، تجزیه معنایی، استنتاج منطقی و موارد دیگر شده است.

درحالی‌که ابزارهای هوش مصنوعی، مانند این ویژگی‌های جدید گوگل، به‌طور فزاینده‌ای پیچیده‌تر می‌شوند، برای کاربران ضروری خواهد بود که آن‌ها را به‌ چشم منابع تکمیلی روش‌های یادگیری و حل مسئله سنتی ببینند. همان‌طور که تکنولوژی به تکامل خود ادامه می‌دهد، مرز بین توانایی‌های انسان و ماشین ممکن است کمرنگ‌تر شود. بااین‌حال، ماهیت یادگیری و فهم همیشه یک مشخصه انسانی باقی خواهد ماند.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط