آپدیت Windows 11 23H2 منتشر شد؛ عرضه هوش مصنوعی کوپایلوت برای همه کاربران

آپدیت ویندوز ۱۱ ۲۳H2 رسماً منتشر شد تا قابلیت‌های جدید آپدیت ماه پیش در دسترس عده بیشتری از کاربران قرار بگیرد.

مایکروسافت بالاخره عرضه عمومی آپدیت ۲۰۲۳ ویندوز ۱۱ را که تحت عنوان به‌روزرسانی ۲۳H2 نیز شناخته می‌شود، آغاز کرد. این آپدیت با آپدیت بزرگی که حدود یک ماه پیش منتشر شد و دستیار هوش مصنوعی کوپایلوت را به‌همراه آورد، اندکی فرق می‌کند. عرضه این به‌روزرسانی کمک می‌کند تا کاربران بیشتری به قابلیت‌های آپدیت قبلی ازجمله کوپایلوت دسترسی پیدا کنند.

آپدیت ویندوز ۱۱ ۲۳H2 به‌خودی‌خود تغییرات جدید زیادی ندارد و بسیاری از ویژگی‌های آن پیش‌تر در آپدیت مهرماه دیده شده بود. مایکروسافت درواقع یک ماه پیش تصمیم گرفت که قابلیت‌های بزرگ آپدیت جدید خود را کمی زودتر در نسخه ویندوز ۱۱ ۲۲H2 در دسترس کاربران قرار دهد اما حالا عرضه عمومی این ویژگی‌ها با یک شماره نسخه جدید آغاز شده است.

تغییرات جدید آپدیت ویندوز ۱۱ ۲۳H2

بااین‌حال، چند تغییر جدید نیز در آپدیت ویندوز ۱۱ ۲۳H2 دیده می‌شود. یکی از این تغییرات حذف دکمه Chat از اپلیکیشن Microsoft Teams است. ویندوز ۱۱ حالا شامل یک نسخه استاندارد و رایگان از این اپلیکیشن است که به‌صورت پیش‌فرض روی تسکبار پین شده اما می‌توانید آن را حذف کنید. پنل کوچک چت اکنون جای خود را به یک حالت Mini برای Teams داده است که عملاً همان کارکرد را دارد اما می‌توانید به‌راحتی از پنجره اصلی برنامه به آن دسترسی داشته باشید و موقعیتش را تغییر دهید.

به‌علاوه، اپلیکیشن‌هایی که به‌عنوان بخشی از اجزای سیستم درنظر گرفته می‌شوند، حالا با برچسبی متناسب در منوی استارت قرار می‌گیرند و در اپ Settings نیز بخش مخصوص به خود را دارند. می‌توانید این برنامه‌ها را از بخش System در قسمتی موسوم به System Components پیدا کنید. ازجمله اپ‌هایی که در این بخش دیده می‌شوند، می‌توانیم به Game Bar ،Microsoft Store و Phone Link اشاره کنیم.

از دیگر تغییرات مهمی که در آپدیت مهرماه نیز دیده شده بود، باید به کوپایلوت اشاره کنیم. این دستیار هوش مصنوعی شباهت زیادی به بینگ چت دارد و در انجام کارهای مختلف به شما راهنمایی‌های مفیدی ارائه می‌کند. به‌علاوه، با این دستیار می‌توانید محتواهای گوناگونی را استخراج کنید.

ویندوز ۱۱ ۲۳H2 همچنین با یک فایل اکسپلورر کاملاً جدید، کنترل‌های تازه برای نورپردازی RGB، صفحه جدید تنظیمات برای USB4 و دستگاه‌های تاندربولت و بسیاری تغییرات کوچک و بزرگ دیگر عرضه شده است.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط