نسخه جدید Google Play باگ عجیبی دارد

به‌روزرسانی پلی‌استور گوگل مشکلاتی برای دسترسی به یکی از کلیدی‌ترین امکانات این فروشگاه ایجاد کرده است.

ظاهراً گوگل درحال آزمایش طراحی جدید پلی‌استور است. اکنون به‌نظر می‌رسد برخی کاربران با آپدیت جدید نمی‌توانند به نوار جست‌وجو دسترسی داشته باشند و تقریباً هیچ‌ راهکاری برای حل این مشکل وجود ندارد.

فروشگاه گوگل‌پلی معمولاً آپدیت‌های اساسی دریافت نمی‌کند و یکی از جدیدترین تغییرات این پلتفرم، اضافه شدن زبان طراحی Materia You است تا با ظاهر کلی نسخه کنونی اندروید بیشتر هماهنگ باشد.

به‌نظر می‌رسد گوگل درحال آزمایش طراحی جدید برای پلی‌استور است و این اقدام باعث شده نوار جست‌وجو از دسترس کاربران خارج شود. ظاهر جدید پلی‌استور سه تب اصلی بازی‌ها، برنامه‌ها و کتاب‌ها را در پایین صفحه نشان می‌دهد و فاقد بخش پیشنهادها است و بنابراین تنها راهکار برای پیدا کردن برنامه‌ها و بازی‌های مورد نظر، استفاده از بخش جست‌وجو خواهد بود.

AssembleDebug با انتشار پستی در X (توییتر سابق) از مشکل عدم دسترسی به نوار جستجوی پلی‌استور گوگل خبر داد و سایر کاربران نیز این موضوع را تأیید کردند. منوی فروشگاه، برگه‌ی جست‌وجوی اضافه‌ای دارد و در این صفحه‌ی جدید عبارت‌های پیشنهادی در کارت‌هایی با طرح شبکه نمایش داده می‌شوند. صفحه‌ی اصلی برنامه‌ها و بازی‌ها نیز نوار جست‌وجو ندارد اما این ابزار در تب Search قابل مشاهده است.

اگر هنگام کار با فروشگاه گوگل‌پلی متوجه شدید به نوار جست‌وجوی سابق دسترسی ندارید، چند راهکار پیش روی شما است. می‌توان روی برنامه‌ی پیشنهادی ضربه زد و سپس از نماد جست‌‌وجوی بالای صفحه استفاده کرد. همچنین می‌توان با پاک‌ کردن داده‌های برنامه‌ی PlayStore آپدیت جدید را حذف کرد. بدین‌ منظور به بخش App Info بروید، سپس روی Storage & cache ضربه بزنید و در نهایت Clear Storage را انتخاب کنید.

طراحی جدید پلی‌استور درحال‌حاضر چیزی جز صفحه‌ی جست‌وجوی اختصاصی ندارد. همه‌ی تغییرات این آپدیت ازطریق سرورها اعمال شده است و فعلاً بسیاری از کاربران به نسخه‌ی به‌روزشده دسترسی ندارند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط