کوالکام می‌گوید ۲۰۲۲ سال مهمی برای ۵G خواهد بود

به عقیده‌ی کوالکام، سال ۲۰۲۲ سالی خواهد بود که فناوری ۵G، همه چیز را به یکدیگر مرتبط خواهد کرد.

کوالکام در کنفرانس CES ۲۰۲۲ خود اعلامیه‌های زیادی ارائه کرد. این شرکت با مایکروسافت همکاری خواهد کرد تا تراشه‌هایی برای عینک‌های هوشمند بسازد؛ ظاهراً این عینک هوشمند قرار است هم‌زمان با هدست واقعیت مجازی اپل روانه‌ی بازار شود. کوالکام همچنین راهکارهای خود را برای خودروهای نسل بعدی که سیستم اطلاعات سرگرمی داخل خودرو را به‌‌ سطح بالاتری ارتقاء می‌دهد به‌‌ نمایش گذاشت. تصور کنید در‌ حالی‌که حرکت می‌کنید، فیلم‌های ۴K پخش کنید یا یک بازی رایانه‌ای را روی نمایشگری غول‌پیکر در خودرو برقی‌تان بازی کنید. این تنها بخشی از امکاناتی است که در‌ حال‌‌ حاضر به آن اشاره شده، اما این اعتماد کوالکام به پتانسیل‌های ۵G و به‌خصوص نسخه‌ی سریع‌تر مبتنی بر موج‌های میلی‌متری است.

۵G به‌‌ عنوان فناوری جهانی

به گزارش دیجیتال ترندز، کریستیانو امون، مدیرعامل کوالکام با حضور در صحنه، اظهارات جسورانه‌ای بیان کرد که ۵G از جمله نوع میلی‌متری آن، یک فناوری جهانی بسیار پیشرفته است که فراتر از اتصال گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی، ابزارهای پوشیدنی واقعیت توسعه‌یافته، سخت‌افزارهای بازی و دستگاه‌های هوشمند مرتبط با اینترنت اشیاء خواهد بود. آمون مثالی از یک کسب‌وکار کوچک را که در فضایی محدود کار می‌کند، به‌‌ اشتراک گذاشت. استقرار ۵G میلی‌متری در چنین فضای کاری، تضمین می‌کند که همه‌ی دستگاه‌ها از سرعت فوق‌العاده سریع ۵G بهره ببرند، از محاسبات ابری استفاده کنند و محتوا را برای همکاران مجازی و نیز سرگرمی پخش کنند. مهم‌تر از همه اینکه همه‌ی مزایای ذکر شده را می‌توان به خانه هم منتقل کرد.

به فیبر بی‌سیم ۵G سلام کنید

رئیس کوالکام در ادامه گفت وی دنیایی را تصور می‌کند که در آن ۵G در‌ کنار وای‌فای به‌عنوان یک منبعی برای دسترسی مستقیم باند‌پهن در‌ دسترس باشد. یکی از اولین شرکای کوالکام در دستیابی به این هدف، AT&T است، زیرا این دو شرکت در‌ حال کار روی چیزی هستند که اپراتور آن را فیبر بی‌سیم (Wireless Fiber) می‌نامد. تقاضای مشتریان برای اتصال به این شبکه‌ها در خانه، محل‌‌ کار و در‌ حال حرکت رو‌ به افزایش است. جف مک الفرش، مدیرعامل AT&T Communications گفت:

برای اینکه به‌‌‌‌ جلو حرکت کنیم، ما روی ۵G به‌‌ عنوان یک فناوری هسته‌ای برای دسترسی مستقیم باند‌پهن که خانه‌ها و وسایل مختلف را به‌هم متصل می‌کنند، متمرکز شده‌ایم.

 

منبع: دیجیاتو

دوره آموزشی CCNP

مطالب مرتبط