اخبار جدیدرویداد ها

گوگل و فسخ قرارداد ۲۳ میلیارد دلاری با wiz

شرکت امنیت سایبری Wiz و مذاکرات خود با شرکت مادر گوگل

استارتاپ امنیت سایبری اسرائیلی Wiz مذاکرات خود با شرکت مادر گوگل، Alphabet، را برای قراردادی به ارزش ۲۳ میلیارد دلار متوقف کرده است. این قرارداد می‌توانست بزرگترین خرید تاریخ شرکت فناوری آمریکایی باشد. بر اساس یادداشتی که توسط رویترز مشاهده شده، مدیر عامل Wiz، عَساف رپاپورت، اعلام کرده است که شرکت اکنون بر روی عرضه اولیه عمومی (IPO) تمرکز خواهد کرد و هدف دارد تا به درآمد سالانه تکراری یک میلیارد دلار برسد.

دلایل لغو قرارداد:

جزئیات دقیق دلایل لغو این قرارداد هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. با این حال، ممکن است مسائل مرتبط با ارزیابی ارزش، تفاوت‌های استراتژیک، یا شرایط دیگر مرتبط با توافق موجب این تصمیم شده باشد.

رپاپورت در این یادداشت گفته است: “گفتن نه به چنین پیشنهادهای بزرگی سخت است، اما با تیم استثنایی‌مان، در اتخاذ این تصمیم احساس اطمینان می‌کنم.”نه Alphabet و نه Wiz به طور رسمی مذاکرات درباره این قرارداد را تأیید نکرده‌اند. یادداشت Wiz نیز نامی از گوگل یا Alphabet نبرده است. گوگل به درخواست رویترز برای اظهار نظر بلافاصله پاسخ نداده و Wiz نیز از اظهار نظر خودداری کرده است.

پیشینه Wiz:

Wiz یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه امنیت سایبری است که به سرعت در حال رشد و توسعه می‌باشد. این شرکت به دلیل نوآوری‌های خود در زمینه امنیت ابری شناخته شده است و توانسته است توجه شرکت‌های بزرگ فناوری را به خود جلب کند.

رویترز اوایل این ماه گزارش داده بود که Alphabet در حال انجام مذاکرات پیشرفته برای خرید Wiz به مبلغ تقریباً ۲۳ میلیارد دلار بوده است. این مبلغ تقریباً دو برابر ارزشی است که Wiz در ماه مه اعلام کرده بود، زمانی که یک میلیارد دلار در یک دوره تأمین مالی خصوصی با ارزش ۱۲ میلیارد دلار جمع‌آوری کرده بود.Wiz راه‌حل‌های امنیت سایبری مبتنی بر ابر ارائه می‌دهد که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا خطرات بحرانی را در پلتفرم‌های ابری شناسایی و از بین ببرند، که این خدمات با استفاده از هوش مصنوعی تقویت شده‌اند.

تصمیم Wiz برای لغو این قرارداد یک ضربه به گوگل خواهد بود، که در حال سرمایه‌گذاری در زیرساخت ابری خود و تمرکز بر جذب مشتریان برای کسب و کاری است که سال گذشته بیش از ۳۳ میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده است.

این شکست دومین ضربه برای Alphabet در فضای M&A (ادغام و تملک) در زمان‌های اخیر است، پس از گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم این شرکت برای کنار گذاشتن یک قرارداد برای خرید شرکت نرم‌افزار بازاریابی آنلاین HubSpot.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا