فایل‌های برخی از کاربران سرویس ابری Google Drive ناپدید شده است!

برخی از کاربران متوجه شده‌اند که فایل‌هایی که از چند ماه پیش در گوگل درایو ذخیره کرده بودند، به‌صورت عجیبی ناپدید شده‌ است.

گوگل می‌گوید درحال بررسی گزارش‌ کاربران گوگل درایو است که ادعا می‌کنند فایل‌های شخصی آن‌ها به‌شکل غیرمنتظره‌ای از این سرویس ابری ناپدید شده است. گوگل امروز این مشکل را در یک انجمن گفت‌وگوی کاربران در بخش پشتیبانی تأیید کرد. این شرکت می‌گوید که این مشکل برای تعداد محدودی از کاربران گوگل درایو در دسکتاپ رخ داده است. غول فناوری مشکل را مربوط به سینک‌کردن نسخه‌های ۸۴.۰.۰.۰ تا ۸۴.۰.۴.۰ دسکتاپ گوگل درایو می‌داند.

براساس گزارش سایت Register، یکی از کاربران پس از ورود به گوگل درایو، متوجه شد که فایل‌های او از ماه مه به‌بعد (اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) ناپدید شده‌اند. کاربران دیگر نیز ظاهراً درگیر چنین مشکلی هستند. پس از ثبت پیگیری در سایت پشتیبانی گوگل، تیم پشتیبانی از طریق یک فرایند بازیابی اطلاعات، ازجمله تلاش برای بک‌آپ گرفتن و بازیابی پوشه‌ای به نام DriveFS، این کاربران را راهنمایی کردند؛ اما تلاش آن‌ها بی‌فایده بود.

ناپدیدشدن فایل‌ها در Google Drive

درحال‌حاضر انجمنی که این مشکل در آن مطرح شده است، ۱۹۲ کاربر دارد که عده‌ای از آن‌ها به‌دنبال راه‌حلی برای بازیابی اطلاعات خود هستند. یکی از کاربران گفته است که حتی یک کارشناس IT هم نتوانسته هیچ ردی از فایل‌ها پیدا کند.

یکی از اعضای تیم گوگل درایو به نام Saitej به برخی کاربران گفته است که روی «disconnect account» در گوگل درایو دسکتاپ کلیک نکنند. او همچنین هشدار داد که برنامه‌ای را که در آدرس زیر قرار دارد، حذف یا جابه‌جا نکنند:

کاربران ویندوز: USERPROFILE/AppData/Local/Google/DriveFS

کاربران مک: Library/Application Support/Google/DriveFS

Saitej همچنین به کاربران توصیه می‌کند که یک نسخه پشتیبان از پوشه برنامه را در جای دیگری نگه دارند.

درعین‌حال، این اتفاق به کاربران آسیب‌دیده یادآوری می‌کند که صرفاً ذخیره‌سازی فایل‌ها در سرورهای ابری، ایمن‌بودن آن‌ها را تضمین نمی‌کند. برای مثال، یکی از ارائه‌دهندگان فضای ذخیره‌سازی ابری به نام OVH در سال ۲۰۲۱ دچار آتش‌سوزی فاجعه‌بار شد که باعث شد برخی از مشتریان به‌دنبال پشتیبان‌گیری و بازیابی فایل‌های خود باشند.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط