اپ ایکس باکس استریم بازی‌های Xbox One روی آیفون را ممکن می‌کند

به نقل از دیجیاتو

مایکروسافت در نسخه جدید این اپ قابلیت «ریموت پلی» را قرار می‌دهد که البته با سرویس xCloud این کمپانی متفاوت است. در سرویس xCloud امکان اجرای مستقیم بازی‌ها از سرور بجای کنسول وجود دارد، اما با ریموت پلی گوشی شما به کنسول وصل می‌شود. این ویژگی مشابه با قابلیت ریموت پلی در پلی استیشن ۴ بوده که در اندروید و iOS موجود است.

در نسخه جدید اپ ایکس باکس می‌توان توسط وای فای، LTE یا حتی ۵G به کنسول Xbox دسترسی داشت و آن را کنترل کرد. کاربر می‌تواند کنسول خود را خارج از خانه روشن کند و شروع فعالیت آن بدون صدا خواهد بود و همچنین چراغ بخش جلویی آن نیز روشن نخواهد شد. پس از قطع ارتباط با گوشی، کنسول پس از مدت کوتاهی استندبای می‌شود.
نسخه جدید اپ ایکس باکس اخیرا برای سیستم عامل اندروید منتشر شده و نسخه بروز شده آن برای iOS نیز ویژگی‌های مشابهی دارد که شامل طراحی و قابلیت‌های جدید می‌شود. در اپلیکیشن جدید می‌توانید به راحتی ویدیوها و اسکرین‌ شات‌های گرفته شده روی کنسول‌های ایکس باکس وان، سری ایکس و سری اس را دانلود کرده یا به اشتراک بگذارید. در این اپ امکان مدیریت فضای کنسول و حذف بازی‌ها نیز وجود دارد.

نسخه جدید این اپ در مقایسه با گذشته سریعتر شده و با توجه به عرضه کنسول جدید ایکس باکس سری ایکس و سری اس در نوامبر، بروزرسانی برنامه مربوط به آن‌ها منطقی به نظر می‌رسد. در حال حاضر این بروزرسانی در اختیار اعضای «TestFlight» قرار گرفته و در آینده نزدیک به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

بروزرسانی این اپ تغییری در وضعیت xCloud ایجاد نمی‌کند. اپل اخیرا امکان انتشار سرویس‌های استریم بازی مانند «استادیا» گوگل و xCloud را فراهم کرده، با این حال این شرکت‌ها باید هر بازی را به صورت جداگانه ثبت کنند و مایکروسافت علاقه چندانی به این موضوع ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *