تکنولوژیرویداد ها

شرکتBYD قرارداد یک میلیارد دلاری برای ساخت کارخانه در ترکیه امضا کرد

بزرگترین سازنده خودروهای برقی چین، BYD، قراردادی به ارزش ۱ میلیارد دلار برای احداث کارخانه‌ای در ترکیه امضا کرده است.

این کارخانه قرار است سالانه ۱۵۰,۰۰۰ خودرو تولید کند و حدود ۵,۰۰۰ شغل ایجاد کند. تولید تا پایان سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد. این قرارداد در حضور رئیس جمهور رجب طیب اردوغان و مدیرعامل BYD در استانبول امضا شد.
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تولیدکنندگان خودروهای برقی چین تحت فشارهای فزاینده‌ای در اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارند. با احداث کارخانه در ترکیه، BYD می‌تواند از تعرفه‌های اضافی در واردات به اتحادیه اروپا اجتناب کند.

byd

در ماه مه، رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن، تعرفه‌ها بر خودروهای برقی، پنل‌های خورشیدی، فولاد و دیگر کالاهای ساخت چین را افزایش داد. کاخ سفید اعلام کرد که این اقدامات که شامل یک مالیات مرزی ۱۰۰ درصدی بر خودروهای برقی ساخت چین می‌شود، پاسخی به سیاست‌های ناعادلانه و با هدف حفاظت از مشاغل آمریکایی است.

شرکت BYD، که توسط سرمایه‌گذار قدیمی آمریکایی وارن بافت حمایت می‌شود، پس از تسلای ایلان ماسک، دومین شرکت بزرگ خودروهای برقی در جهان است. این شرکت به سرعت در حال گسترش تاسیسات تولیدی خود در خارج از چین است.

در پایان سال گذشته، BYD اعلام کرد که یک کارخانه تولیدی در کشور عضو اتحادیه اروپا، مجارستان، احداث خواهد کرد. این کارخانه اولین کارخانه تولید خودروهای سواری این شرکت در اروپا خواهد بود و انتظار می‌رود هزاران شغل ایجاد کند.

روز پنجشنبه، BYD یک کارخانه تولید خودرو های برقی در تایلند افتتاح کرد – اولین کارخانه این شرکت در جنوب شرقی آسیا. BYD اعلام کرد که این کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰,۰۰۰ خودرو را خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود ۱۰,۰۰۰ شغل ایجاد کند.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک کارخانه تولیدی در مکزیک است.

درباره خودرو ها بیشتر بدانید

تولید خودرو ۱۴ دلاری

خودرو نظارتی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا