مرورگر Brave با چت‌بات متمرکز بر حریم خصوصی به جنگ Chrome می‌رود

مرورگر Brave به چت‌باتی شبیه بینگ چت و گوگل بارد مجهز شده است که برخلاف آن‌ها توجه ویژه‌ای به حریم خصوصی دارد.

بریو، مرورگر متمرکز بر حریم خصوصی که به‌صورت خودکار تبلیغات و سیستم‌های ردیاب را شناسایی و مسدود می‌کند، چت‌باتی به نام Leo AI معرفی کرده است. به روایت بریو، Leo امنیت بسیار بیشتری نسبت‌به چت‌بات‌های رقیب دارد.

چت‌بات لئو ماه‌ها در حال آزمایش بود و حالا پس از رفع باگ‌ها و اضافه‌شدن قابلیت‌های جدید، به‌صورت عمومی و رایگان در دسترس کاربران نسخه‌ی ۱٫۶۰ بریو قرار گرفته است. بریو می‌گوید لئو به‌صورت تدریجی در چند روز آینده برای تمامی کاربران دسکتاپ منتشر می‌شود و تا چند ماه دیگر به دست کاربران گوشی‌های اندرویدی و گوشی آیفون می‌رسد.

قابلیت‌های اصلی لئو تا حد زیادی شبیه سرویس‌های دیگری مثل بینگ چت و گوگل بارد هستند؛ این چت‌بات جدید می‌تواند ترجمه کند، به پرسش‌ها پاسخ دهد، صفحات وب را خلاصه کند و محتوای جدید بسازد.

بریو می‌گوید مزیت اصلی لئو در کنار قابلیت‌های یادشده، تمرکز ویژه بر امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران است. مکالماتی که با لئو انجام می‌دهید در هیچ‌جا ثبت نمی‌شوند و از آن‌ها برای تعلیم مدل‌های هوش مصنوعی استفاده نخواهد شد. همچنین برای استفاده از لئو نیازی به لاگین در حساب کاربری نیست. بریو هشدار می‌دهد که ممکن است برخی از پاسخ‌های لئو شامل اطلاعات غیردقیق یا اشتباه باشند.

نسخه‌ی استاندارد لئو از مدل زبانی بزرگ Llama 2 متا استفاده می‌کند و به‌صورت رایگان قابل‌دسترس است. اگر به‌دنبال کار با مدل زبانی بزرگ دیگری باشید، می‌توانید سرویس لئو پریمیوم را تهیه کنید. این سرویس اشتراکی ماهانه ۱۵ دلار قیمت دارد و شامل دستیار هوش مصنوعی شرکت Anthropic است.

بریو می‌گوید در آینده مدل‌های زبانی دیگری نیز به سرویس لئو پریمیوم اضافه خواهند شد. این شرکت همچنین قصد دارد کیفیت پاسخ‌های لئو پریمیوم را در گذر زمان بهبود دهد و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه کند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط