رویداد هااخبار جدیدتکنولوژی

شرکت امنیتی سن آنتونیو ربات‌ های نظارتی را آزمایش می‌کند.

از هفته آینده، دو ربات از سنگاپور شروع به تأمین امنیت محیط پناهگاه SAMMinistries در مرکز شهر خواهند کرد.

از زمانی که این سازمان غیرانتفاعی، که مسکن و خدماتی برای افراد بی‌خانمان ارائه می‌دهد، پناهگاه خود را در هتل هالیدی این در مرکز شهر سن آنتونیو در دسامبر ۲۰۲۳ افتتاح کرد، با شرکت Texas Veteran Security قرارداد بست تا این محل را گشت‌زنی کنند.

در طول سه شیفت، ۲۷ نگهبان به صورت پیاده و با خودرو، محیط اطراف این هتل سابق در شماره ۳۱۸ بلوار سزار ای. چاوز غربی در مرکز شهر را به صورت شبانه‌روزی نظارت می‌کنند.

SAMMinistries به دلیل افزایش ظرفیت برای افراد بی‌خانمان نیاز به نگهبانان بیشتری پیدا کرد. “ما از یک مرکز با ۵۲ اتاق به یک مرکز با ۲۰۰ اتاق منتقل شدیم. همه چیز چهار برابر شد، از جمله هزینه‌های امنیتی،” رکس براین، معاون خدمات اضطراری SAMMinistries، گفت.

اما اکنون، دو ربات امنیتی جدید “باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها” خواهند شد. مقامات پناهگاه و امنیتی می‌گویند که این ربات‌ها محیط بیرونی را به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته گشت‌زنی خواهند کرد. جرارد مورالس، مدیرعامل Texas Veteran Security، افزود که هیچ نگهبانی اخراج نخواهد شد و ۷۰ درصد از کارکنان کهنه‌سرباز هستند. او گفت که این ربات‌ها قابلیت‌های کارکنان را افزایش می‌دهند، بدون نیاز به اضافه کردن پرسنل بیشتر.

مورالس گفت: “[نگهبانان] در داخل برای تقویت امنیت استفاده خواهند شد، به جای اینکه در بیرون گشت بزنند. به جای اضافه کردن افراد، ما قادر خواهیم بود نظارت [دوربین‌ها] را از پست نگهبانی در جلو انجام دهیم.”

او گفت: “ما از این ربات‌ها می‌خواهیم که بازدارندگی ایجاد کنند.”

SAMMinistries گفت که پناهگاه به دلیل قرار داشتن در منطقه‌ای با تردد بالای عابران پیاده به این ربات‌ها نیاز دارد. و با توجه به برخی تأخیرها در تأییدات برای ساخت حصار بیرونی، امنیت باید محیط را برای جلوگیری از ورود افراد غریبه به پناهگاه نظارت کند.

ربات‌های “O-R3″، ساخته شده توسط سازنده رباتیک سنگاپوری OTSAW، ربات‌های نظارتی خودکار بیرونی هستند که مسیر خود را به خاطر می‌سپارند و نیازی به کنترل از راه دور ندارند.

این ربات‌ها می‌توانند در فضاهای باز گشت‌زنی کنند، از طریق سنسورهای خود از موانع اجتناب کنند و زمانی که شارژشان تمام می‌شود به پایگاه خود بازگردند.

ربات‌ها در حین گشت‌زنی محیط بیرونی، ویدئو و عکس‌های ۳۶۰ درجه ضبط می‌کنند. افسران امنیتی نیازی به نظارت مداوم بر دوربین‌ها ندارند، بلکه زمانی که مانعی ایجاد شود، فردی شناسایی شود یا کسی درخواست کمک کند، به آن‌ها هشدار داده می‌شود. ربات‌ها می‌توانند متوقف شوند و به افراد اجازه عبور بدهند یا از کنار موانع عبور کنند.

رکس براین گفت : “ما به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها هستیم، در حالی که همچنان ایمنی را مد نظر داریم. نمی‌خواهیم ایمنی ساکنان یا کارکنانمان را به خطر بیندازیم.”

رکس براین کیست؟

رکس براین معاون خدمات اضطراری در سازمان غیرانتفاعی SAMMinistries است. این سازمان به ارائه مسکن و خدمات به افراد بی‌خانمان می‌پردازد. رکس براین در نقش خود مسئولیت مدیریت و نظارت بر خدمات اضطراری این سازمان را بر عهده دارد، که شامل برنامه‌های اسکان اضطراری و امنیت پناهگاه‌ها می‌شود. او نقش کلیدی در توسعه و اجرای راهبردهای امنیتی برای حفظ ایمنی ساکنان و کارکنان SAMMinistries ایفا می‌کند.

با توجه به رشد ظرفیت پناهگاه‌های این سازمان و نیاز به امنیت بیشتر، رکس براین به اجرای تدابیر نوین مانند استفاده از ربات‌های امنیتی برای کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی در حفظ امنیت پرداخته است. در این راستا، او تأکید دارد که حفظ ایمنی ساکنان و کارکنان اولویت اصلی است و اقدامات جدید نباید به هیچ وجه این ایمنی را به خطر بیندازد.

روز پنجشنبه، مهندسان OTSAW ربات‌ها را برنامه‌ریزی کردند تا محیط بیرونی پناهگاه را به خاطر بسپارند. این ربات‌ها محیط خاکستری اطراف مرکز را به‌طور خودکار حفظ خواهند کرد.

اجرای آزمایشی

رکس براین گفت، یک هفته قبل از رونمایی رسمی ربات‌ها در یک رویداد مطبوعاتی در روز پنجشنبه، شرکت Texas Veteran Security و SAMMinistries با همکاری هم به ساکنان پناهگاه اطلاعاتی درباره تکنولوژی جدیدی که در روزهای آینده مشاهده خواهند کرد، ارائه دادند تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها از دوربین‌ها، چراغ‌ها یا آژیرها نترسند.

ساکنان در یک منطقه نشسته بودند و به نظر می‌رسید که از ربات‌های امنیتی جدید نگران نیستند. برخی دیگر با کنجکاوی به نزدیک ربات‌ها رفتند تا آن‌ها را از نزدیک بررسی کنند.

Texas Veteran Security شش ماه پیش ربات‌ها را سفارش داد و سه هفته پیش آن‌ها را دریافت کرد. در پشت سر مورالس، مهندسان OTSAW در محل محیط پناهگاه را تنظیم کردند تا ربات مسیر خود را به خاطر بسپارد. رنز آدانته، مهندسی از سنگاپور، برای اولین بار ربات‌ها را در پناهگاه آزمایش کرد.

ربات‌ ها با استفاده از خدمات Wi-Fi و شبکه سلولی کار می‌کنند. مورالس گفت که در پناهگاه، آن‌ها با استفاده از خدمات ماهواره‌ای استارلینک ایلان ماسک فعالیت خواهند کرد. این ربات‌ها می‌توانند برای هشت ساعت کار کنند و سپس نیاز به دو ساعت شارژ دارند. در حالی که یکی از ربات‌ها ملک را نگهبانی می‌کند، ربات دیگر شارژ می‌شود و در صورت نیاز، جایگزین خواهند شد.

این ربات‌ها همچنین می‌توانند برای شناسایی چهره یک فرد خاص برنامه‌ریزی شوند. آن‌ها امکان ارتباط دوطرفه بین نگهبانان داخل و فردی که با ربات مواجه می‌شود را فراهم می‌کنند تا به افراد در پارکینگ کمک کنند و می‌توانند ویدئوهای نظارتی خود را ضبط کنند.

آژیر ربات‌ها می‌تواند پیام‌هایی مانند “لطفاً به جلوی مکان بیایید” را پخش کند. آن‌ها می‌توانند از دست‌اندازها و زمین‌های ناهموار عبور کنند، اما قادر به مقاومت در برابر طوفان‌های شدید نیستند.

براین گفت که ربات‌ها هفته آینده برای مدت ۳۰ روز به صورت آزمایشی شروع به کار خواهند کرد.

او افزود: “ما خواهیم دید که آیا این برای ما کار می‌کند و نیاز امنیتی ما را برآورده می‌کند و آیا استفاده مؤثری از هزینه‌های ما است یا نه. این یک ‘هی، این همان چیزی است که ما انجام می‌دهیم’ نیست.”

مورالس گفت که اجرای ربات‌ ها به صرفه‌جویی در یک‌سوم هزینه‌های یک نگهبان کمک خواهد کرد. شرکت امنیتی او قصد دارد خدمات ربات‌ ها را به مشتریانی که نیاز به امنیت مستمر بیرونی دارند ارائه دهد.

داین رامسکی، مدیر تجاری OTSAW، گفت که ربات‌ های SAMMinistries اولین نمونه از این نوع در تگزاس هستند. او افزود که برخی از ربات‌ های OTSAW در نیویورک، نیومکزیکو و واشنگتن مستقر شده‌اند و در حال حاضر ۱۰۰۰ ربات در اروپا و آلمان فعال هستند.

فرودگاه بین‌المللی سن آنتونیو اخیراً به خاطر اضافه کردن ربات که در شهرهای دیگر انتقاداتی را به همراه داشته و توسط شرکت Knightscope Inc. در کالیفرنیا ساخته شده، خبرساز شد. این ربات برای پاسخ به هشدارهای امنیتی استفاده می‌شود.

مطالب دیگر سایت :

خدمات لنوو

قابلیت جدید اینستاگرام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا