بخش Twitter Spaces پس از توقف سرویس‌دهی، مجدداً در دسترس قرار گرفت

قابلیت Twitter Spaces که پس از جنجال مسدودسازی حساب روزنامه‌نگاران حوزه‌ی فناوری از دسترس خارج شده بود، مجددا منتشر شده است.

بر اساس نوشته‌ی ورج، سرویس توییتر اسپیسز (Twitter Spaces) که روز گذشته به‌دلیل باگ نرم‌افزاری از دسترس خارج شده بود، مجدداً منتشر شده است. در پی مسدود شدن حساب شماری از روزنامه‌نگاران حوزه‌ی فناوری، این افراد توانسته بودند با وجود تعلیق‌بودن حساب کاربری، در اتاق‌های سرویس اسپیسز حاضر شوند.

توییتر در روزهای اخیر سیاست‌هایش را تغییر داده است و اکنون به ربات‌هایی که مسیر حرکت جت‌های شخصی را رهگیری می‌کنند اجازه‌ی فعالیت نمی‌دهد. در پی تغییر قوانین، حساب معروفی که جت شخصی ایلان ماسک را رهگیری می‌کرد (ElonJet) مسدود شد. گزارش‌های تأییدنشده می‌گویند ایلان ماسک صاحب این حساب را که نوجوانی ۲۰ ساله است به اقدام قانونی تهدید کرده است.

گروهی از روزنامه‌نگاران سرشناس حوزه‌ی فناوری که صدها هزار نفر فالور دارند، به دلیل انتشار لینک‌های مربوط‌به حساب موردبحث تعلیق شدند. ایلان ماسک شب گذشته در یکی از اتاق‌های مجازی سرویس اسپیسز حاضر شد تا در این زمینه توضیح دهد. ماسک گفت: «اگر اطلاعات شخصی کسی را در اینترنت فاش کنید، تعلیق می‌شوید.»

تعلیق حساب روزنامه‌نگاران حوزه‌ی فناوری انتقادات زیادی را متوجه توییتر و شخص ایلان ماسک کرد. ماسک از ابتدای تصاحب توییتر خودش را به‌عنوان مدافع آزادی بیان نشان داده است ولی گاهی اوقات تصمیماتی گرفته که با این ادعا در تضاد بوده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌داد حساب‌های تعلیق‌شده همچنان در بخش اسپیسز شبکه‌ی اجتماعی توییتر حضور داشتند. زمان زیادی نگذشته بود که این سرویس به‌طور مقطعی از دسترس خارج شد. مدتی بعد، تمامی کاربران امکان کار با اسپیسز را از دست دادند. ایلان ماسک گفت باگ جدیدی در اسپیسز شناسایی شده است که باید رفع شود.

ایلان ماسک از زمان نهایی کردن تصاحب توییتر، این شبکه‌ی اجتماعی را به‌شدت وارد حاشیه کرده. او در آن زمان گفت توییتر «در ماه‌های پیش رو قابلیت‌های احمقانه‌ی زیادی را آزمایش می‌کند.» یکی از بزرگ‌ترین تغییرات توییتر در دوران رهبری ماسک، بازطراحی سرویس اشتراکی Blue است. اکنون تمامی کاربران از طریق پرداخت ماهانه هشت دلار و با رعایت یک‌سری پیش‌نیازها نظیر تأیید شماره‌موبایل می‌توانند تیک آبی دریافت کنند.

منبع: زومیت

مطالب مرتبط