ساعت هوشمند Meta، رقیب جدید اپل واچ در راه است

هنوز چند روزی از اعلام نام و برند جدید Meta برای شرکت فیسبوک ن‌می‌گذرد که شواهد از تصمیم این شرکت برای عرضه ساعت هوشمندی مجهز به قابلیت عکاسی و فیلمبرداری خبر ‌می‌دهند.

بلومبرگ اخیرا تصویری را از یک ساعت هوشمند منتشر کرد که همانند اپل واچ، از لبه‌های گرد بهره ‌می‌برد اما با این تفاوت که روی نمایشگر دستگاه، یک ناچ برای قرارگیری دوربین مشاهده ‌می‌شود. استیو موزر، از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن، تصویر فوق را از اپلیکیشن عینک واقعیت افزوده «Ray-Ban Stories» فیسبوک به دست آورده است.

به گفته این توسعه‌دهنده، احتمالا فیسبوک در آینده نزدیک، امکان کنترل این ساعت هوشمند را از طریق عینک واقعیت افزوده خود فراهم خواهد کرد. علاوه بر لبه‌های گرد و برخورداری از دوربین، به نظر ‌می‌رسد که در طراحی ساعت هوشمند فیسبوک از کیس فلزی و همچنین بندهایی با قابلیت جداشدن استفاده شده است.

استیور موزر در ادامه عنوان کرد که کدهای موجود در این اپلیکیشن نشان ‌می‌دهند که احتمالا این ساعت تحت عنوان Milan معرفی خواهد شد و کاربران ‌می‌توانند تصاویر و ویدیوهای ثبت‌شده با این ساعت را روی گوشی هوشمند خود دانلود کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت Meta قصد دارد تا این ساعت را در سال آینده میلادی به بازار عرضه کند؛ اما فعلا جزییات اندکی در خصوص این ساعت در دست است. از طرفی دیگر، اخبار و شایعات از تصمیم Meta برای عرضه سه مدل محصول در آینده نزدیک خبر ‌می‌دهند که البته هنوز مشخص نیست که آیا این ساعت، یکی از محصولات مورد انتظار خواهد بود یا خیر.

چندی پیش وب‌سایت TheVerge با انتشار گزارشی مدعی شد که اپل در حال کار روی ساعت هوشمندی مجهز به دوربین جلویی و دوربین پشتی ۱۰۸۰p با قابلیت فوکوس خودکار است. همچنین برای این ساعت، حسگر ضربان قلب و ارتباط LTE پیش‌بینی شده است.

منبع:ITiran

آموزش دوره مایکروسافت 

مطالب مرتبط