Samsung با دو سنسور پیشرفته به استقبال هدست‌های واقعیت ترکیبی می‌رود

سامسونگ از سنسورهای جدیدی برای هدست‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) رونمایی کرد.

سامسونگ در بیانیه‌ای مطبوعاتی دو سنسور جدید ISOCELL Vizion 63D و ISOCELL Vizion 931 را رونمایی کرده است که باعث بهبود تجربه‌ی AR (واقعیت افزوده)، VR (واقعیت مجازی) و حتی گوشی‌ سامسونگ می‌شود.

هر سنسور قابلیت‌های منحصر‌به‌فردی دارد تا تجربه‌های هیجان‌انگیزی ارائه ‌دهد و با چالش‌های مختلف در ثبت تصاویر و داده‌های عمقی مقابله کند.

سنسور سه‌بعدی مدت‌پرواز ۱/۱٫۶۴ اینچی ISOCELL Vizion 63D پیکسل‌های ۳٫۵ میکرومتری دارد و عمق و فاصله را با دقت بالا اندازه‌گیری می‌کند. این سنسور می‌تواند ویدیوهای QVGA (۳۲۰ در ۲۴۰ پیکسل) را با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه و ویدیوهای VGA (معادل ۶۴۰ در ۴۸۰ پیکسل) را ضبط کند.

سنسور ISOCELL Vizion 63D برای اولین بار در صنعت دارای تراشه‌ی مجتمع ISP است تا این نیاز به استفاده از تراشه‌ی جداگانه‌ی ISP در دستگاه‌ها از بین برود. این سنسور درمقایسه‌با مدل‌های قبلی تا ۴۰ درصد کم‌مصرف‌تر است و به‌لطف تکنیک Backside Scattering Technology، جذب نور بالا و نویز کمی دارد.

سنسور ISOCELL Vizion دو حالت ویژه دارد که بسته به موقعیت، وضوح و برد را بهینه می‌کنند. حالت اول، وضوح را در فواصل کوتاه‌تر در اولویت قرار می‌دهد و حالت دوم، برد را به‌جای وضوح افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، ISOCELL Vizion 931 یک سنسور گلوبال شاتر است که برخلاف سنسورهای رولینگ شاتر که به‌صورت خطی اسکن می‌کنند و می‌توانند باعث تاری حرکت شوند، کل صحنه را به یکباره ثبت می‌کنند.

سنسور دوم سامسونگ وضوح ۶۴۰×۶۴۰ را ارائه می‌دهد و برای کارهایی مانند شناسایی عنبیه‌ی چشم، ردیابی چشم و تشخیص چهره یا ژست‌های حرکتی در هدست‌های XR ایدئال است.

سنسور ISOCELL Vizion 931 بالاترین بازده کوانتومی طول موج نور مادون قرمز را دارد که منجر به ثبت تصاویر واضح‌تر می‌شود. این سنسور می‌تواند چهار دوربین را با استفاده از یک سیم متصل کند تا طراحی مدار ساده‌تر و فضای کمتری اشغال شود.

هر دو سنسور در حال حاضر توسط شرکت‌های مختلف در حال آزمایش هستند و انتظار می‌رود در هدست‌های واقعیت ترکیبی آینده سامسونگ و سایر دستگاه‌های AR/VR مورد استفاده قرار گیرند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط