اخبار جدیدتکنولوژی

تسلا در حالت “رانندگی خودکار” یک موتورسوار را کشت.

تسلا در حالت “رانندگی خودکار” یک موتورسوار را کشت:

یک خودروی تسلا مدل S در حالت “خودران کامل” در آوریل در سیاتل یک موتور سوار ۲۸ ساله را کشت. راننده ۵۶ ساله به جرم قتل با وسیله نقلیه دستگیر شد و اعتراف کرد که در زمان حادثه به تلفن همراهش نگاه می‌کرده است. تسلا می‌گوید که نرم‌افزار “خودران کامل” نیاز به نظارت فعال راننده دارد و خودروها را خودمختار نمی‌کند. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) اعلام کرد که از این حادثه مطلع است و در حال جمع‌آوری اطلاعات است.

سام ابوالسمید، تحلیلگر Guidehouse Insights، گفته است که سیستم دوربین‌محور  ممکن است فاصله اجسام را نادرست اندازه‌گیری کند. راج راجکومار، استاد دانشگاه کارنگی ملون، افزود که جمع‌آوری و مدیریت داده‌ها از عناصر دنیای واقعی در شرایط مختلف جاده‌ای و آب و هوایی چالش‌برانگیز است.ایلان ماسک اعلام کرد که توسعه خودروهای ارزان‌قیمت جدید به تعویق افتاده و او بر روی خودروهای خودران متمرکز شده است. ماسک در مصاحبه‌ای گفت که انتظار دارد تسلا تا سال آینده به قابلیت خودران کامل دست یابد. او آینده‌ای را ترسیم کرد که در آن خودروها مانند “یک سالن کوچک متحرک” خواهند بود و رانندگان می‌توانند فیلم تماشا کنند، بازی‌های ویدئویی انجام دهند، کار کنند و حتی بخوابند.

تولید خودروهای ارزان‌قیمت  را به تعویق انداخت و بر روی خودروهای خودران متمرکز شد، با این انتظار که تا سال آینده به قابلیت خودران کامل دست یابد. او در مصاحبه‌ای گفت که خودروهای آینده تسلا مانند “یک سالن کوچک متحرک” خواهند بود که در آن رانندگان می‌توانند فیلم ببینند، بازی کنند، کار کنند و حتی بخوابند.

تکنولوژی خودران تحت نظارت قانونی و مقرراتی قرار گرفته است. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) در اوت ۲۰۲۱ تحقیقی درباره سیستم Autopilot آغاز کرد و در دسامبر ۲۰۲۳ تسلا مجبور شد تقریباً تمام خودروهای خود در ایالات متحده را برای افزودن اقدامات ایمنی به نرم‌افزار، فراخوان کند.

بهترین dns جی تی ای آنلاین برای کنسول ! کلیک کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا