با قابلیت جدید iPhone دیگر لازم نیست خودرو را به تعمیرگاه ببرید!

اپل قابلیت‌های جدیدی به iOS 17 افزوده است که آشنایی با خودرو و کار با آن را آسان‌تر می‌کنند.

سیستم‌عامل iOS 17 میزبان امکانات جدیدی در بخش Visual Look Up شده است. ویژوال لوک‌آپ اجسام ثبت‌شده در عکس‌های دوربین دستگاه را شناسایی می‌کند و اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ویژوال لوک‌آپ در آخرین به‌روزرسانی، توانایی تشخیص قسمت‌ها و علامت‌های مختلف داشبورد خودرو را هم پیدا کرده است. اکنون آیفون می‌تواند چراغ‌های هشدار چشمک‌زن و حتی دکمه‌های گیج کننده‌ی کنترل سیستم تهویه، یخ‌زدایی و… را هم شناسایی کند.

قابلیت‌های جدید افزوده‌شده به ویژوال لوک‌آپ در سال جاری عبارت‌اند از:

  • قابلیت پیدا کردن دستور پخت غذا تنها با داشتن عکس.
  • قابلیت شناسایی و جست‌و‌جو در مورد اجسام داخل تصاویر، تنها با لمس و نگهداری آن‌ها و انتخاب گزینه‌ی جست‌و‌جو از منوی ظاهرشده.
  • امکان توقف ویدئوی در حال پخش در هر فریم و سپس انجام فرایندی مشابه مورد قبل برای یافتن اطلاعات در مورد اجسام داخل ویدئو.

چیزی که اپل به‌صورت مستقیم به آن اشاره نکرده، توانایی ویژوال لوک‌آپ در شناسایی نمادهای داخل خودرو است. خبرنگار ۹to5Mac که این قابلیت را در حین رانندگی امتحان کرده به عملکرد خوب آن در شناسایی چندین نماد و علامت در یک تصویر اشاره کرده است. او در این رابطه می‌گوید: «اگر داشبورد خودرو شما هم مثل درخت کریسمس چراغ‌های مختلف زیادی دارد، ویژوال لوک‌آپ شما را حسابی تحت تأثیر قرار می‌دهد.»

پس از شناسایی نمادهای موجود در تصویر، iOS 17 فوراً لینکی را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر نماد در سافاری نمایش می‌دهد. در برنامه‌ی Photos نیز نام نماد مدنظر و توضیحی کوتاه در مورد معنای آن ارائه می‌شود.

قابلیت شناسایی علائم مربوط به خودرو، می‌تواند مجموعه‌ی وسیعی از نمادها را از هم تشخیص دهد. این مجموعه شامل چراغ‌های هشدار داشبورد، علائم کنترل تهویه، گزینه‌های مربوط به چراغ‌های جلوی خودرو، دکمه‌های مربوط به یخ‌زدایی و موارد دیگر است.

برای دسترسی به ویژوال لوک‌آپ در آیفون تنها کافی است در برنامه‌ی فوتوز روی تصویر دلخواه ضربه بزنید. اگر iOS 17 نمادهای آن تصویر را شناسایی کرده باشد، یک علامت خاص در نوار ابزار انتهای صفحه قرار خواهد گرفت. در صورت شناسایی نمادهای مربوط به خودرو، این علامت شبیه فرمان خواهد بود. اگر علامت فرمان به‌طور خودکار ظاهر نشد، می‌توانید روی نماد «i» ضربه بزنید.

ویژوال لوک‌آپ برای تمام کاربران iOS 17 به‌خصوص کسانی که خودرو BMW دارند قابلیتی بسیار مفید است.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط