پلی استیشن ۵ نسبت به ایکس باکس سری اس و ایکس فروش بیشتری در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ داشته است

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند که پلی استیشن ۵ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ توانسته دوبرابر بیشتر از مجموع فروش ایکس باکس سری اس و سری ایکس در سراسر جهان بفروشد.

سایت خبری VGC به بررسی آمار فروش کنسول‌های نسل نهمی پرداخته است که طبق آن از فروش به‌مراتب بهتر پلی استیشن ۵ نسبت به کنسول‌های ساخت مایکروسافت خبر می‌دهد. مطابق آخرین آمار منتشرشده، کنسول پلی استیشن ۵ سونی همچنان سریع‌ترین فروش بین تمام کنسول‌های بازی عرضه‌شده در تاریخ بازی‌های ویدئویی را دارد. به این معنی که تا به امروز در دنیا کنسول خانگی وجود نداشته که در مدت بازه‌ی زمانی چند ماه نخست عرضه‌ی خود به اندازه‌ی پلی استیشن ۵ فروخته باشد. چنین اتفاقی در حالی رخ داده که شرکت سونی در رساندن پلی استیشن ۵ به اندازه‌ی درخواست گیمرها به بازار با مشکلات مختلفی مواجه است.

گروه تحقیقات آماری Ampere Analysis می‌گوید که ۲.۸۳ میلیون پلی استیشن ۵ در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی فروخته شدند. مجموع تعداد کنسول‌های ایکس باکس سری اس و سری ایکس فروخته شده در همین بازه‌ی زمانی نیز به ۱.۳۱ میلیون دستگاه می‌رسد. در نتیجه فروش پلی استیشن ۵ سونی طی سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ بیشتر از دوبرابر مجموع فروش ایکس باکس‌های نسل نهمی مایکروسافت بوده است.

تحلیل‌گر گروه Ampere Analysis می‌گوید: «کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت از موجودی محدود و غیرقابل‌ پیش‌بینی بودن زمان بعدی به فروش رسیدن آن‌ها به مردم رنج می‌برند. سونی خوشحال خواهد بود که سهم شرکت از بازار کنسول‌های بازی از نسل پلی استیشن ۴ در حال انتقال پیدا کردن به نسل جدید است؛ اما در وضعیت فعلی بازار، اندازه‌گیری و برآورده ساختن میزان درخواست مردم برای کنسول بسیار سخت به نظر می‌رسد». دراین‌بین باید به یاد داشت که مایکروسافت همچنان برخلاف سونی آمار رسمی فروش کنسول‌های بازی خود را اعلام نمی‌کند.

در همین حین Ampere Analysis باور دارد که نینتندو توانست طی سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ میلادی با ۱۲ درصد رشد نسبت به سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰، در مجموع ۵.۸۶ میلیون کنسول نینتندو سوییچ را به بازار برساند؛ عددی که بزرگ‌تر از مجموع فروش کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت و سونی در همین بازه‌ی زمانی است. تحلیل‌گر گروه Ampere Analysis در پایان می‌نویسد: «سوییچ همچنان در این شرایط طی سال ۲۰۲۱ بیشتر از کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت می‌فروشد. چون در نقطه‌ی اوج بازه‌ی عرضه‌ی کنسول قرار دارد و عملکردی بسیار قدرتمند را در بازار به نمایش گذاشته است».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *