Apple ظاهراً روی طراحی اختصاصی باتری برای بهبود شارژدهی محصولاتش کار می‌کند

احتمالاً اپل از سال ۲۰۲۵ شروع به استفاده از باتری‌های اختصاصی در محصولاتش می‌کند؛ باتری‌هایی که شارژدهی بالاتری خواهند داشت.

طبق شایعه‌ای جدید، Apple درحال کار روی طراحی اختصاصی برای باتری‌هاست که از مواد جایگزین برای کاتد استفاده می‌کند. این طراحی اختصاصی می‌تواند عملکرد کلی باتری را بهبود دهد که نتیجه‌اش افزایش شارژدهی محصولات آینده اپل ازجمله آیفون‌ها خواهد بود.

درحال‌حاضر اپل برای باتری‌های محصولات خود از عبارت «طراحی‌شده توسط اپل» استفاده می‌کند، اما طبق گزارشی که ET News منتشر کرده است، ظاهراً اپل می‌خواهد نقش بیشتری در توسعه باتری محصولاتش داشته باشد. با توجه به اینکه اپل در سال ۲۰۱۹ یکی از مدیران سامسونگ SDI را برای کار روی باتری‌ها استخدام کرد، گزارش اخیر می‌تواند صحت داشته باشد.

باتری اختصاصی اپل احتمالاً سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسد

طبق گزارش امروز، اپل بیش از اینکه به‌دنبال استفاده از گرافیت باشد، می‌خواهد از سیلیکون در باتری‌هایش استفاده کند. رویکرد مبتنی بر سیلیکون در باتری‌ها می‌تواند ظرفیت باتری را افزایش و مدت‌زمان شارژ آن‌ها را کاهش دهد. با وجود این مزایا، سیلیکون در فرایند شارژشدن مستعد انبساط است، اما ظاهراً اپل راهی برای برطرف‌کردن این مشکل پیدا کرده است.

با وجود اینکه اپل ظاهراً روی باتری‌های اختصاصی‌اش کار می‌کند، به‌این‌زودی‌ها نباید منتظر عرضه آن‌ها باشیم. گزارش امروز می‌گوید این باتری‌ها در زودترین زمان ممکن، سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسند. با توجه به اینکه باتری‌ها بخش مهمی از دستگاه‌های الکترونیکی محسوب می‌شوند، تمرکز بیشتر روی توسعه آن‌ها منطقی به‌نظر می‌رسد.

پیش از گزارش امروز، منابع دیگری گفته بودند که اپل روی باتری اختصاصی برای خودروی برقی‌اش، Apple Car، کار می‌کند، اما تا به امروز هیچ اطلاعاتی درباره این خودرو تأیید نشده است. علاوه‌براین، اپل می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ از کبالت ۱۰۰ درصد بازیافتی در باتری‌هایش استفاده کند. تمام این موارد می‌توانند نشان‌دهنده این موضوع باشند که اپل در سال‌های آینده از باتری‌های اختصاصی استفاده خواهد کرد.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط