بررسی اولیه اسمارت‌فون ردمی نوت ۸ پرو شیائومی

هندست‌های سری ردمی نوت همواره از اهمیتی ویژه برای کمپانی شیائومی برخوردار بوده‌اند. عرضه ردمی نوت ۷ پرو در ماه فوریه امسال به منزله نقطه عطفی برای شیائومی بود. این گوشی با کارآیی چشمگیر، دوربین‌های باکیفیت و قیمت‌گذاری رقابتی روانه بازار شد. طبیعتا مدل جانشین این اسمارت‌فون یعنی ردمی نوت ۸ پرو نیز بایستی رویه پیشین را ادامه دهد. این هندست ۹ ماه پس از سلف خود عرضه شده است. در ادامه به بررسی ردمی نوت ۸ پرو از جوانب مختلف می‌پردازیم:

redmi-note-8-pro-7

  • طراحی

شیائومی الگوی طراحی اسمارت‌فون‌های سری ردمی ۸ را متحول نموده است. ردمی نوت ۸ پرو از یک نمایشگر ۶.۵۳ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، نسبت ابعاد ۱۹.۵:۹، چگالی ۳۹۵ پیکسل بر اینچ و ناچ قطره‌ای شکل بهره می‌گیرد. این نمایشگر با وجود روکشی از جنس گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. شیائومی با به‌کارگیری یک درایور نمایشگر انعطاف‌پذیر موفق به کاهش پهنای حاشیه تحتانی دستگاه شده است. دکمه پاور و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا در سمت راست گوشی قرار دارند. موقعیت دکمه پاور کاملا مناسب است؛ اما دسترسی به کلیدهای تنظیم صدا کمی دشوار به‌نظر می‌رسد.

ردمی نوت ۸ پرو مجهز به ۲ خشاب ورودی است که یکی از آن‌ها مربوط به درگاه نانوسیم و دیگری متعلق به سیم‌کارت دوم و درگاه اختصاصی کارت حافظه میکرو اس‌دی خواهد بود. البته ورژن مجهز به درگاه میکرو اس‌دی مشخصا در بازار هندوستان عرضه می‌شود و نسخه چینی گوشی فاقد چنین قابلیتی است.

redmi-note-8-pro-2-e1571739306315

قسمت پشتی گوشی با روکشی از جنس گوریلا گلس ۵ پوشانده شده است. انحنای جانبی بدنه گوشی، حمل آن‌ را تسهیل می‌کند. ماژول دوربین در مرکز پنل پشتی قرار دارد و دارای اندکی بیرون‌زدگی است. شیائومی اسکنر اثرانگشت را بر روی ماژول دوربین تعبیه نموده است؛ اقدامی که در وهله نخست کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. با این‌حال عملکرد این حسگر کاملا مناسب ارزیابی می‌شود. فلاش LED به همراه یک دوربین ماکرو اختصاصی نیز در کنار ماژول دوربین مستقر شده است.

قسمت تحتانی ردمی نوت ۸ پرو از یک درگاه USB-C، اسپیکر و میکروفون اصلی میزبانی می‌کند؛ در حالی‌که درگاه مادون‌قرمز و میکروفون دوم در قسمت فوقانی گوشی قرار دارند. شیائومی هندست جدید خود را به‌همراه یک کیس پلاستیکی شفاف و فست شارژر ۱۸ واتی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

  • مشخصات و نرم‌افزار

نمایشگر ردمی نوت ۸ پرو از قابلیت HDR پشتیبانی نموده و دارای حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیتی است. شیائومی این‌بار به سراغ تراشه هلیو G90T ساخت شرکت مدیاتک رفته است. این تراشه مشخصا برای اهداف گیمینگ طراحی شده و از جنبه توان پردازشی با پردازنده اسنپ‌دراگون ۷۳۰G ساخت کوالکام رقابت می‌کند. تراشه مذکور از ۲ هسته کورتکس A76 با کارآیی بالا و فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز و ۶ هسته کورتکس A55 با بهره‌وری بالا و فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز بهره می‌گیرد. پردازنده گرافیکی یکپارچه ARM Mali-G76 MC4 نیز با فرکانس ۸۰۰ مگاهرتزی فعالیت می‌کند.

redmi-note-8-pro-3-e1571739436206

شیائومی به منظور خنک نگاه داشتن این پردازنده از سیستم خنک‌کننده مایع به‌همراه ورق‌های پرولیتی دوگانه استفاده کرده است. ردمی نوت ۸ پرو با ۳ پیکره‌بندی مختلف عرضه می‌شود. ورژن پایه مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌داخلی بوده و با قیمت‌گذاری ۱۴۹۹۹ روپیه ارایه می‌شود. دومین مدل با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌داخلی از برچسب قیمتی ۱۵۹۹۹ روپیه‌ای برخوردار است و پیشرفته‌ترین مدل با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌داخلی، ۱۷۹۹۹ روپیه قیمت‌گذاری می‌شود.

این هندست از حافظه‌های سری UFS 2.1 بهره برده و به لطف وجود درگاه کارت میکرو اس‌دی، امکان ارتق حافظه تا سقف ۵۱۲ گیگابایت وجود دارد. بر اساس اظهارات شیائومی، ردمی نوت ۸ پرو مجهز به یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است.

این اسمارت‌فون با رابط کاربری MIUI 10 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۹ پای در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. تعداد اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی نسبتا محدود بوده و شامل برنامه‌های گوگل، آمازون، فیس‌بوک، نت‌فلیکس و اپرا مینی است. بعلاوه این هندست از دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و آمازون الکسا پشتیبانی می‌کند.

  • کارآیی و شارژدهی باتری

هنگام اجرای اپلیکیشن‌های مختلف و سنگین بر روی گوشی هیچ‌گونه وقفه‌ای مشاهده نمی‌شود. روشنایی نمایشگر جهت کار کردن با گوشی در فضاهای غیرمسقف کافی بوده و حجم صدای خروجی از بلندگو نیز رضایت‌بخش است.

redmi-note-8-pro-6-e1571739549206

ردمی نوت ۸ پرو در تست بنچمارک آنتوتو موفق به کسب امتیاز ۲۲۷۶۲۶ شد. بعلاوه این هندست در تست‌های پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به امتیازات ۲۷۳ و ۹۴۳ دست یافت. این ارقام به امتیازات کسب شده توسط هندست‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۷۳۰G بسیار نزدیک هستند. در بررسی‌های صورت گرفته، این هندست موفق شد بازی PUBG Mobile را با تنظیمات گرافیکی HDR و حداکثر نرخ فریم بدون کوچک‌ترین مشکل اجرا نماید.

redmi-note-8-pro-4-e1571739577777

باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی انرژی موردنیاز برای پخش حدودا ۱۴ ساعتی ویدیوهای اچ‌دی را تامین می‌کند. بنابراین در صورت استفاده معمول، باتری گوشی برای حداقل ۲۴ ساعت دوام خواهد آورد. با اتصال گوشی به شارژر ۱۸ واتی، میزان شارژ باتری پس از ۱ ساعت به ۶۲ درصد خواهد رسید.

  • دوربین

سخت‌افزار دوربین ردمی نوت ۸ پرو در مقایسه با ردمی نوت ۷ پرو پیشرفت محسوسی را تجربه کرده است. هندست جدید ردمی از حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.79 و پیکسل‌های ۰.۸ میکرونی بهره می‌گیرد. این دوربین با استفاده از تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی ۴ در ۱ قادر به ثبت تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود. حسگر دوم مجهز به یک لنز فوق‌عریض با گشودگی دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای است. حسگر ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی نیز سایر مولفه‌های دوربین را تشکیل می‌دهند. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیسلی نیز در قسمت جلویی دستگاه مستقر شده است.

redmi-note-8-pro-1

اپلیکیشن دوربین دست‌خوش دگرگونی چشمگیری نشده است و طراحی آن با بسیاری از هندست‌های دیگر شیائومی شباهت دارد. این برنامه از حالات مختلف پرتره، شبانه، پانوراما، حرفه‌ای، اسلوموشن و Short video پشتیبانی می‌کند. تصاویر ثبت شده توسط گوشی از وضوح، دقت رنگ و جزئیات مناسبی برخوردار هستند. بعلاوه دوربین‌های اصلی و سلفی گوشی قادر به ضبط ویدیوهای ۴K و فول اچ‌دی با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه هستند.

redmi-note-8-pro-5-e1571739735844

  • جمع‌بندی

به‌کارگیری چنین مجموعه سخت‌افزاری قدرتمندی در یک هندست با قیمت‌گذاری حداکثر ۱۸۰۰۰ روپیه‌ای بی‌سابقه است. تراشه هلیو G90T به‌خوبی پاسخ‌گوی نیازهای گیمرها خواهد بود. بنابراین بی‌تردید ردمی نوت ۸ پرو گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به گیمینگ موبایلی محسوب می‌شود.

منبع:آیتیرسان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *