سونی برای مقابله با کمبود پلی استیشن ۵ در بازار، تولیدش را افزایش می‌دهد

کمبود تراشه موجب مشکلات زیادی برای کمپانی‌های مختلف شده که یکی از آن‌ها سونی، سازنده کنسول‌های محبوب پلی استیشن است. کنسول نسل نهمی ژاپنی‌ها یعنی پلی استیشن ۵ طرفداران زیادی دارد اما سونی نمی‌تواند به اندازه تقاضا، آن را روانه بازار کند. حالا این کمپانی گفته برای مقابله با این مشکل، می‌خواهد تولید کنسولش را افزایش دهد.

سونی از زمان عرضه کنسول نسل نهمی‌اش تا به امروز، نزدیک به ۸ میلیون نسخه از آن فروخته است. عملکرد این کنسول به اندازه‌ای خوب بوده که توانسته سریع‌ترین فروش کنسول در تاریخ آمریکا را به نام خودش ثبت کند.

رئیس و مدیرعامل «سونی اینتراکتیو انترتینمنت»، «جیم رایان» در گذشته گفته بود که وضعیت احتمالا از ماه جاری میلادی بهتر می‌شود. اما چند روز پیش مدیر ارشد مالی سونی، «هیروکی توتوکی» گفت این کمپانی شرایط دشواری را برای برآورده کردن تمام تقاضاها تجربه می‌کند و این وضعیت احتمالا تا سال ۲۰۲۲ هم ادامه خواهد داشت.

با وجود چنین اظهارنظرهایی، ظاهرا گیمرها می‌توانند نسبت به آینده خوشبین باشند. به گفته سونی، تولید پلی استیشن ۵ در تابستان افزایش پیدا می‌کند و کاربران شانس بیشتری برای خرید این کنسول خواهند داشت.

اگرچه سونی با افزایش تولید می‌تواند میزان عرضه را افزایش دهد، اما همچنان انتظار نداریم تا سال آینده میلادی وضعیت این کنسول در بازار به حالت عادی بازگردد و گیمرها در کشورهای مختلف بتوانند به راحتی آن را بخرند. دلیل اصلی این موضوع، کمبود جهانی چیپ است که به گفته اکثر کارشناسان حداقل تا سال آینده میلادی وجود خواهد داشت.

با وجود چنین موضوعی، ظاهرا سونی خودش را برای مدل بازطراحی شده این کنسول آماده می‌کند که احتمالا سال ۲۰۲۲ با چیپ ۶ نانومتری AMD از راه می‌رسد. علاوه بر این، ژاپنی‌ها روی نسل بعدی پلی استیشن VR کار می‌کنند که احتمالا از رزولوشن ۴K و فناوری ردیابی چشم بهره می‌برد تا در بازار محبوب‌تر از نسل قبلی‌اش شود.

مطالب مرتبط