اخبار جدیدتکنولوژیسخت افزار

اسنپدراگون ۶ نسل ۳ معرفی شد !!

جزئیات معرفی اسنپدراگون ۶ نسل ۳

کوالکام در سکوت خبری، چیپست جدیدی به نام اسنپدراگون ۶ نسل ۳ را معرفی کرده که شباهت زیادی به اسنپدراگون ۷s نسل ۲ دارد. این چیپست که با کد SM6475-AB شناخته می‌شود، ظاهراً برای گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه طراحی شده و به نوعی نسخه آندرکلاک شده‌ی اسنپدراگون ۷s نسل ۲ است.

به گزارش وب‌سایت رسمی کوالکام، اسنپدراگون ۶ نسل ۳ یک چیپست مهم برای برندهاست، زیرا به آن‌ها امکان می‌دهد گوشی‌های خوش‌قیمتی تولید کنند که در عین حال عملکرد مناسبی دارند. این تراشه با چهار هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز، به همراه پردازشگر گرافیکی Adreno 710 عرضه می‌شود. همچنین از رم LPDDR4x و LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند.

در مقایسه با نسل قبلی، اسنپدراگون ۶ نسل ۳ حدود ۱۰ درصد بهبود در عملکرد CPU و ۳۰ درصد افزایش در عملکرد GPU دارد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا این چیپست تجربه‌ی چندوظیفگی روان‌تر، بارگذاری سریع‌تر برنامه‌ها و اجرای بهتر بازی‌ها را فراهم کند. همچنین، از قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی نیز بهره می‌برد.

اگر به بازی علاقه دارید، این چیپست ویژگی‌های مخصوصی برای گیمرها ارائه می‌دهد. پلتفرم Snapdragon 6 Gen 3 شامل قابلیت‌های Snapdragon Elite Gaming مانند Rate Shading برای بهبود عملکرد بازی‌ها و Qualcomm Game Color Plus برای افزایش وضوح و بهبود رنگ‌ها و جزئیات تصاویر بازی است.

در مقایسه با اسنپدراگون ۷s نسل ۲، چیپست جدید ۶ نسل ۳ تفاوت‌های زیادی ندارد. هر دو دارای چهار هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 هستند، اما فرکانس هسته‌های Cortex-A55 در ۷s نسل ۲ کمی بالاتر است. تنها تفاوت عمده این است که ۷s نسل ۲ از نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز با وضوح +FHD پشتیبانی می‌کند، در حالی که این ویژگی در ۶ نسل ۳ وجود ندارد. به طور کلی، به نظر می‌رسد کوالکام فقط همان پردازنده را با نام جدیدی روانه بازار کرده است.

شاید بپسندید:

هوش مصنوعی اپل در دسترزس کاربران قرار گرفت

ال ۹۰ ایرانی معرفی شد

کنترل پنل ویندوز باقی میماند

رونمایی پی اس فایو پرو

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا