استفاده از عکس های اینستاگرام شما توسط کاربران غیرممکن می شود

اینستاگرام بالاخره پس از مدت‌ ها گزینه خاموش کردن ابزار Embed را اضافه کرد.

به نقل از rangefinderonline، این سوال که آیا استفاده از یک اثر دارای حق چاپ در عکس اینستاگرام به منزله تخلف است یا خیر، در چند سال اخیر در کانون توجه چندین پرونده حقوقی مالکیت معنوی بوده است. به درخواست چندین سازمان متمرکز بر عکاسی، اینستاگرام اکنون گزینه غیرفعال کردن ابزار امبد خود را ارائه کرده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا از امبد کردن پست‌های دیگران در یک صفحه وب دیگر جلوگیری کنند. این قابلیت در آمریکا عرضه شد و پیش بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۲ عرضه جهانی شود.

امبد کردن یک عکس یا ویدئو راهی برای دریافت پست از اینستاگرام برای نمایش در یک وب سایت شخص ثالث است. تصویر روی پلتفرم اصلی میزبانی می‌شود، اما در آن وب سایت شخص ثالث نیز قابل مشاهده است.

حالا به لطف تلاش‌های انجمن عکاسان رسانه‌ای آمریکا (ASMP) و انجمن ملی عکاسان مطبوعاتی (NPPA)، اینستاگرام بالاخره به کاربران اجازه داد تا در این مورد نظر بدهند و تنظیماتی را اضافه کرد که به آن‌ها امکان می‌دهد امبد کردن را خاموش کنند. با انجام این کار، سایر کاربران دیگر دکمه‌ای برای گرفتن کد امبد در منوی فرعی پست نخواهند دید. اینستاگرام می‌گوید که غیرفعال کردن امبدها، امبدهای موجود را از سایر صفحات وب حذف می‌کند.

اکنون، عکاسان می‌توانند ابزار امبد را به طور کامل خاموش کنند. برای خاموش کردن این گزینه در اپلیکیشن موبایل اینستاگرام، باید به پروفایل خود، سپس منو و تنظیمات بروید. در زیر گزینه‌های “حساب”، کاربران می‌توانند روی کلید کنار “اجازه به افراد برای تعبیه پست‌ها یا نمایه‌های شما در وب‌سایت‌های دیگر” ضربه بزنند. در یک رایانه یا مرورگر تلفن همراه نیز، همان تنظیمات در برگه حریم خصوصی و امنیت تنظیمات یافت می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دوره آموزشی لینوکس

مطالب مرتبط