قیمت تراشه‌‌های ۴G افزایش می‌یابد

قیمت تراشه‌های ۵G در ادامه سال جاری همچنان سقوط خواهد کرد و در مقابل قیمت چیپ‌های ۴G انتظار می‌رود به صورت مداوم رشد داشته باشد. افزایش تقاضا و کاهش عرضه تراشه‌های ۴G دلیل اصلی این امر است.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که تولیدکنندگان سخت‌افزار تمام تلاش خود را روی ساخت دستگاه‌های سازگار با شبکه ۵G متمرکز کرده‌اند و در حال حاضر توسعه‌دهندگان تراشه از جمله کوالکام، مدیاتک و Unisoc جدیدترین تراشه‌های ۵G موبایل خود را تبلیغ می‌کنند.

در این میان کوالکام و مدیاتک تراشه‌های مجهز به مودم ۵G خود را ارتقا داده‌اند تا تمام بخش‌های مختلف صنعت را پوشش دهند. با این وجود، هنوز کاربران زیادی در جهان به این شبکه ارتباطی دسترسی ندارند.

با توجه به اینکه بسیاری از بازارهای نوظهور هنوز از شبکه ۴G استفاده می‌کنند، گوشی‌های با تراشه ۴G همچنان سودآوری بالایی دارند. با توجه به این موضوع، کمپانی‌ها همچنان به عرضه موبایل‌های ۴G ادامه می‌دهند.

قیمت تراشه‌‌های 4G افزایش می‌یابد
با وجود تمام این موارد، ریخته‌گری‌های ویفر ۴G به تدریج محو خواهند شد و این امر قیمت تراشه‌های نسل چهارم شبکه تلفن همراه را افزایش خواهد داد.

منابع نزدیک به سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند عنوان می‌کنند که در بازار کشورهای پیشرفته تقاضا برای گوشی‌های ۵G در دو یا سه سال آینده پایدار خواهد ماند و میزان فروش آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

پیش از این در گزارشی از موسسه تحقیقاتی «Juniper» ادعا شده بود که با رشد و توسعه شبکه ۵G تا سال ۲۰۲۵ نیمی از موبایل‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند از شبکه ۵G پشتیبانی خواهند کرد. بر اساس برآوردهای انجام شده توسط این موسسه، در سال جاری میلادی نیز درآمد حاصل از فروش موبایل‌های ۵G به ۱۰۸ میلیارد دلار می‌رسد و تا سال ۲۰۲۵ احتمالا این رقم با رشد ۳ برابری می‌تواند به رقمی در حدود ۳۳۷ میلیارد دلار نیز برسد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *