خبر بد برای صنعت کریپتو؛ بریتانیا قوانین جدید وضع می‌کند

استیبل کوین‌هایی که پشتوانه‌ی آن‌ها ارز فیات نیست، اجازه‌ی ورود به زنجیره‌ی پرداخت بریتانیا را نخواهند داشت.

دولت بریتانیا به‌روزرسانی‌ برنامه‌های خود را برای تنظیم مقررات استیبل کوین‌های دارای پشتوانه‌ی ارز فیات منتشر کرد. هدف این سند که ۳۰ اکتبر منتشر شد، تسهیل و تنظیم استفاده از استیبل کوین‌های دارای پشتیبانی فیات در زنجیره‌های پرداخت بریتانیا است.

طبق سند دولت بریتانیا، وزارت خزانه‌داری در نظر دارد سال ۲۰۲۴ قانون خاصی را به مجلس ارائه‌ دهد که مقررات مربوط به استیبل کوین‌های دارای پشتوانه‌ی ارز فیات را تحت دستور اداره‌ی رفتار مالی (FCA) قرار دهد.

گفتنی است وزارت خزانه‌داری بریتانیا قصد دارد شرکت‌های محلی تعدیل‌دهنده‌ی پرداخت که از نظر FCA مجازند، به‌عنوان مسئول اطمینان از مطابقت استیبل کوین‌های خارج از کشور با استاندارد داخلی تعیین کند.

استیبل کوین‌های بدون پشتوانه‌ی فیات، ازجمله استیبل کوین‌های الگوریتمی، اجازه‌ی ورود به زنجیره‌های پرداخت تنظیم‌شده در بریتانیا را نخواهند داشت. به‌هرحال این سند ممنوعیت مستقیمی را اعمال نمی‌کند اما این حق را برای خود محفوظ می‌کند که تراکنش‌ها بدون نظارت باقی خواهند ماند و علاوه‌براین، خزانه‌داری آن‌ها را مشمول همان الزامات دارایی‌های رمزنگاری بدون پشتوانه می‌داند.

به‌نوشته کوین‌تلگراف، FCA درمورد استیبل‌ کوین‌های استاندارد این اختیار را به‌دست می‌آورد که از صادرکنندگان چنین رمزارزهایی بخواهد همه‌ی صندوق‌های ذخیره را در جایی که از نظر قانون مورداعتماد است، نگه دارند. شرایط اعتماد در قوانین FCA ازجمله تعهدات بازخرید، در صورت شکست شرکت مشخص خواهد شد. در سناریوی دوم، صادرکنندگان استیبل کوین بریتانیا با رویه‌های تحت قانون ورشکستگی ۱۸۹۶ مواجه خواهند شد.

چارچوب مرکزی برای انواع رمزارزها در ژوئن ۲۰۲۳ به‌عنوان قانون خدمات مالی و بازارها در مجلس اتاق عالی پارلمان بریتانیا به‌ تصویب رسید. سند وزارت خزانه‌داری مکرراً به این لایحه اشاره دارد و آن را FCMA 2023 می‌نامد. براساس چارچوب مذکور، خزانه‌داری، بانک انگلستان و FCA اختیارات خود را برای تنظیم ارزهای دیجیتال و استیبل کوین‌ها دریافت می‌کنند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط