قیمت Bitcoin به بالاترین حد خود در سال جاری رسید

قیمت ارز دیجیتال محبوب بیت کوین روز جمعه برای اولین بار پس از می سال ۲۰۲۲ با افزایش ۱.۴۲ درصدی به ۳۷۸۶۲.۷۶ دلار رسیده است.

قیمت بیت کوین روز جمعه به بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۳ رسید. براساس داده‌های موجود، برای اولین بار پس از می سال ۲۰۲۲، بیت کوین شاهد افزایش قیمت ۱.۴۲ درصدی بوده است تا ارزش آن به ۳۷۸۶۲.۷۶ دلار برسد. اکنون انتظار می‌رود تا محبوب‌ترین ارز دیجیتال، هفته را با افزایش قیمت ۳.۹ درصدی به پایان برساند.

CNBC که در گزارش خود به افزایش قیمت بیت کوین اشاره کرده است، همچنین براساس داده‌های Coin Metrics توضیح می‌دهد که قیمت اتر نیز ۱.۸ درصد افزایش پیدا کرده و به ۲۱۰۴.۱۴ دلار رسیده است. دومین توکن بزرگ جهان نیز احتمالاً این هفته را با افزایش بیش از ۸ درصدی پشت سر خواهد گذاشت.

سولانا که در سال جاری بهترین عملکرد را داشته است (افزایش بیش از ۴۷۶ درصدی در مقایسه با افزایش ۱۳۰ درصدی بیت کوین)، این هفته پس از توکن‌های اصلی قرار گرفت.

وضعیت بازار کریپتو همزمان با اوج‌گیری قیمت بیت کوین

در طول چند وقت گذشته اتفاقاتی در صنعت کریپتو رخ داده است که مشخصاً روی ارزش محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال جهان تأثیرگذار بوده‌اند. به‌عنوان مثال، سرمایه‌گذاران حوزه Crypto هم‌اکنون در حال هضم پایان سلطنت «چنگ‌پنگ ژائو»، مدیرعامل بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان هستند. او اخیراً در توافق با ایالات‌متحده به نقض قوانین ضدپول‌شویی در این شرکت اعتراف و از سمت خود کناره‌گیری کرد. در همین رابطه، روز گذشته در گزارشی گفته شده بود که کاربران بایننس از زمان استعفای مدیرعامل آن، بیش از ۱ میلیارد دلار سرمایه از این صرافی خارج کرده‌اند.

علاوه‌براین، کمتر از یک ماه قبل، «سم بنکمن-فرید»، بنیانگذار صرافی FTX با اتهامات کلاهبرداری و توطئه فدرال مجرم شناخته شد.

Coin base، به‌عنوان رقیب اصلی بایننس نیز برای اولین بار از ماه می ۲۰۲۲ به بالاترین قیمت سهم خود یعنی ۱۱۶.۹۴ دلار رسید. قیمت سهام این شرکت قبلاً تا ۱۱۵.۱۴ دلار بالا رفته بود. در مورد سایر بخش‌های کریپتو، ارزش پروکسی بیت‌کوین Microstrategy نیز ۲.۴ درصد افزایش یافته است و ماینرهای بیت‌کوین نیز شاهد رشد بوده‌اند. بیشترین سود حاصل از این افزایش نیز برای Iris Energy و CleanSpark ثبت شده است که به ترتیب ۱۲ و ۱۴.۸ درصد رشد کرده‌اند.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط