این گوشی هوشمند، روی مچ دست شما بسته می‌شود!

موتورولا مدل مفهومی گوشی هوشمندی را رونمایی کرد که مثل ساعت هوشمند روی مچ‌ دست بسته می‌شود.

موتورولا در رویداد Lenovo Tech World 23 از مدل‌های مفهومی عجیب‌وغریبی رونمایی کرد که امکان دارد هرگز روانه‌ی بازار نشوند. این شرکت نمونه‌ی اولیه‌ی نمایشگر تطبیق‌پذیرش را به‌نمایش گذاشت که امکان استفاده از آن به‌عنوان گوشی یا ساعت هوشمند وجود دارد. علاوه‌بر این لنوو توضیحاتی درمورد چندین ویژگی مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای برخی محصولات خود که روانه‌ی بازار شده‌اند ارائه داد.

مدل مفهومی لنوو درواقع گوشی هوشمندی است که از نمایشگر POLED با وضوح Full HD پلاس بهره می‌برد و می‌توان آن را خم کرد. این شرکت با انتشار پستی وبلاگی توضیح داد نمونه‌ی اولیه‌ی دستگاه باتوجه‌به نیاز کاربران خم می‌شود و می‌توان در اشکال مختلفی از آن استفاده کرد. این محصول می‌تواند کاملاً صاف باشد و مثل گوشی استاندارد مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می‌توان آن را مقداری خم کرد و ایستاده روی میز قرار داد. درنهایت می‌توانید دستگاه را دور مچ دست ببندید که در این حالت شبیه مچ‌بند هوشمند خواهد بود.

دستگاه مفهومی موتورولا از نمایشگر ۶٫۹ اینچی بهره می‌برد و سیستم‌عامل اندروید را اجرا می‌کند. نمایشگر این دستگاه در حالت ایستاده ۴٫۶ اینچی خواهد بود و بخش دیگر آن به‌عنوان پایه برای قرارگیری روی میز و سایر سطوح عمل خواهد کرد.

اگرچه معرفی فناوری‌های جدید مثل مدل مفهومی گوشی موتورولا بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد؛ اما نمی‌توان انتظار داشت چنین محصولاتی به‌سرعت روانه‌ی بازار شوند. همان‌طور که Engadget می‌نویسد، لنوو بارها ثابت کرده هیچ ترسی از ارائه‌ی طرح‌های جدید ندارد و تاکنون محصولات عجیب‌وغریب زیادی را روانه‌ی بازار کرده است. باید دید قیمت گوشی مفهومی این شرکت درصورت عرضه به بازار چقدر خواهد بود.

موتورولا می‌گوید:

کاربران می‌توانند با گوشی مفهومی ما، عکسی از لباس خود آپلود کنند یا از آن عکس بگیرند تا هوش مصنوعی چندین نمونه تصویر منحصربه‌فرد را براساس سبک‌های مختلف به آن‌ها ارائه دهد. درمرحله‌ی بعد می‌توان تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی را به‌عنوان پس‌زمینه‌ی دستگاه استفاده کرد.
– موتورولا

موتورولا همچنین اعلام کرد درحال کار روی دستیار صوتی/متنی شخصی برای کامپیوترهای شخصی و گوشی هوشمند است که روی مدل زبان بزرگ (LLM) اجرا خواهد شد. این محصول MotoAI نام دارد و ازجمله قابلیت‌هایش می‌توان به ارائه‌ی پیش‌نویس، پاسخ به سؤالات، برنامه‌ریزی کارها و موارد دیگر اشاره کرد. این دستیار شخصی بر حریم‌خصوصی و پردازش‌ داده‌ها روی دستگاه و نه در فضای ابری، تأکید دارد. عملکرد هوش مصنوعی مذکور با گذشت زمان و شناخت بیشتر کاربر، براساس نیاز همان فرد بهبود خواهد یافت.

موتورولا فناوری دیگری نیز معرفی کرد که برای رفع چین‌وچروک‌ و سایه‌ها هنگام اسکن مدارک و تصاویر با دوربین گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع : زوم ایت

مطالب مرتبط