شماره‌های ناشناس خارجی چرا به شماره‌های ایرانی میس‌کال می‌اندازند؟

شاید شما هم در ماه‌های اخیر شاهد میس‌کال‌هایی از شماره‌های ناشناس خارجی بودید و برای مشخص شدن دلیل این میس‌کال اقدام به تماس دوباره با آن شماره کرده باشید. این روزها با افزایش سفرهای خارجی به دلایل زیارتی، سیاحتی و … شاهد افزایش این تماس‌ها هستیم که باید بدانید در حال ورود به یک مخمصه بزرگ هستید!

این روزها با افزایش سفرهای زیارتی و سیاحتی بسیاری از سودجویان خارجی و حتی داخلی اقدام به کارهایی می‌کنند که چیزی جز ضررهای بسیار زیاد برای مشترکین داخلی ندارد. در این روش از یک سری شماره‌های ناشناس با شماره‌های داخلی تماس گرفته می‌شود ولی سریعا قطع می‌شود تا مشترک مربوطه برای رفع کنجکاوی با شماره مذکور تماس گرفته و متحمل هزینه‌های سنگینی گردد.

این شماره‌ها معمولا شماره‌های پرمیومی هستند که تماس با آنها مساوی با ثبت درآمد برای صاحب خط بوده و البته نمونه داخلی آن نیز بسیار زیاد است ولی هزینه نمونه‌های خارجی چند ده برابر بوده و یک تماس چند دقیقه‌ای بعضا هزینه چند صد هزار تومانی برای مشترکین به همراه خواهد داشت. متاسفانه گزارش‌ها و مشاهدات از شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران اسیر این وسوسه‌ها و کنجکاوی‌ها شده و متحمل ضررهای زیادی می‌شوند تا جایی‌که پلیس فتا نیز وارد ماجرا شده و اطلاعیه‌ای پیرامون آن صادر کرد.

حالا با افزایش سفرهای مربوط به عتبات نیز شاهد این تماس‌ها هستیم که بعضا حتی پیام‌های طولانی عربی یا فارسی پخش شده و کاربر را پشت‌خط نگه می‌دارند. از نکات جالب این اتفاقات خبرهایی است که اپراتور یا پیام ضبط شده به کاربر می‌دهد و نوعا حاوی برنده شدن وی در لاتاری یا یک قرعه کشی خاص است و هدف از این خبرها دریافت پول نبوده و صرفا پشت‌خط نگه داشتن وی برای کسب درآمد بیشتر است!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *