شرکت سامسونگ به‌دنبال افزودن اسکنر اثرانگشت به خودروهاست

به نقل از آیتی رسان امروزه بسیاری از کاربران با مکانیسم کارکرد اسکنرهای اثرانگشت برای بازگشایی قفل اسمارت‌فون‌ها آشنایی دارند؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ به‌دنبال استفاده از این فناوری در خودروها است. یک پتنت اخیرا کشف شده توسط وبسایت Patently Apple نشان می‌دهد که سامسونگ به‌دنبال استفاده از فناوری اثرانگشت به‌عنوان روشی بالقوه برای روشن کردن خودرو توسط کاربران است.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید؛ پتنت مذکور نشان‌دهنده نحوه ادغام فناوری اثرانگشت با فرمان اتومبیل است. بدین‌ترتیب پس از اجرای فرآیند اسکن و احرازهویت مالک خودرو وی قادر به روشن کردن اتومبیل خواهد بود. این ایده احتمالا با هدف کمک به ارتقاء ایمنی وسایل نقلیه در معرض سرقت ارائه شده است؛ چرا که در صورت ناتوانی سارقان از روشن کردن خودرو، آن‌ها قادر به سرقت وسیله نقلیه نخواهند بود.

این پتنت همچنین نشان می‌دهد که سامسونگ مالک وسیله نقلیه را ملزم می‌کند تا هنگام ارائه اثرانگشت به خودرو جهت بازگشایی قفل آن حتما اسمارت‌فون خود را نیز به‌همراه داشته باشد. در نتیجه ایمنی اتومبیل به شکلی مضاعف ارتقاء خواهد یافت. با این‌حال به عقیده برخی کارشناسان این موضوع احتمالا تا حدی دردسرساز خواهد بود. به‌عنوان مثال مشخص نیست که فرد مالک در صورت به‌همراه نداشتن اسمارت‌فون خود، مفقودی یا اتمام شارژ باتری آن به چه سرنوشتی دچار خواهد شد.

با این وجود ایده فوق جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد. در واقع با توجه به قدمت و پیشرفت فناوری اسکن اثرانگشت استفاده از آن در سناریوهای بیش‌تر و متنوع‌تر چندان مایه تعجب نخواهد بود. اما از آن‌جا که این ایده صرفا در حد یک پتنت است؛ لذا برای پیاده‌سازی آن توسط سامسونگ هیچ تضمینی وجود ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *