اپل در ساخت بدنه آیفون ۱۴ پرو از آلیاژ تیتانیوم استفاده خواهد کرد

بر اساس گزارشی که از سوی JP Morgan Chase منتشر شده است، اپل در حال برنامه ریزی جهت استفاده از تیتانیوم در بدنه مدل‌های آیفون ۱۴ پرو است.

طبق این گزارش، اپل احتمالا شاسی بیرونی آیفون ۱۴ پرو، قاب داخلی آیفون ۱۴ پرو یا هر دو‌ی آنها را از جنس تیتانیوم خواهد ساخت. پیش‌تر نیز شرکت اپل، در طراحی و ساخت اپل واچ و اپل کارت، تجربه به‌کار‌گیری تیتانیوم در محصولات خود را داشته است.

فلز تیتانیوم در عین سبک‌تر بودن، از اکثر فلزات نیز مقاوم‌تر است (برای مثال سه برابر فولاد ضد زنگ). با این حال این فلز مستعد جذب لکه و اثر انگشت است که این مسئله می‌تواند برای بسیاری از کاربران موضوعی آزار‌دهنده باشد. شرکت اپل به منظور حل این مشکل احتمالا از ترکیب آلیاژی تیتانیوم با فلزی دیگر در ساخت بدنه محصول خود استفاده خواهد نمود.

طبق اطلاعاتی که در گزارش فوق‌الذکر منتشر شده است، اپل تنها در ساخت بدنه نسخه‌های آیفون ۱۴ پرو از تیتانیوم استفاده خواهد کرد.

JP Morgan در گزارش فوق مدعی شده است که طراحی فضای داخلی آیفون ۱۴ نسبت به آیفون ۱۳ تغییرات عمده‌ای خواهد داشت. همچنین گفته می‌شود در نسل بعدی آیفون‌ها دیگر خبری از نسخه مینی نخواهد بود (آیفون ۱۴ مینی) و تنها دو نسخه آیفون با اندازه صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچ و دو نسخه آیفون ۶.۷ اینچی توسط اپل روانه بازار خواهد شد..

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *