مبارزه Youtube با مسدودکننده‌های تبلیغات؛ ویندوز فون به داد کاربران رسید!

انتخاب ویندوزفون به‌عنوان سیستم‌عامل، به کاربران کمک می‌کند پنجره‌های مزاحم پاپ‌آپ یوتیوب را دور بزنند.

یوتیوب بزرگ‌ترین پلتفرم ویدیوی اینترنت محسوب می‌شود که درآمد آن ازطریق تبلیغات و سرویس اشتراک ویژه به‌دست می‌آید. تاکنون استفاده از روش‌های مسدودکننده‌ی تبلیغات این پلتفرم آسان بوده اما شرکت متعلق به گوگل به‌سختی درحال مبارزه با چنین ابزارهایی است.

افراد زیادی از تصمیم یوتیوب برای اجبار بینندگان به مشاهده‌ی پیام پاپ‌آپ ناامید شده‌اند. درحال‌حاضر ویدیوها و مقالات مختلفی برای حذف تبلیغ یوتیوب وجود دارد که البته گوگل جلوی برخی از آن‌ها را گرفته است.

یکی از دلایل منحل‌ شدن پروژه‌ی ویندوزفون، یوتیوب بود زیرا گوگل از این سیستم‌عامل موبایلی پشتیبانی نکرد. البته برخی افراد عدم پشتیبانی از پلتفرم‌های کوچک را منصفانه می‌دانند. به‌هر حال مایکروسافت خودش برنامه‌ای کاربردی برای دسترسی به یوتیوب ازطریق ویندوزفون توسعه داد.

اکنون به‌نظر می‌رسد نوبت تلافی ویندوزفون فرا رسیده است و روشی برای دورزدن یوتیوب و جلوگیری از نمایش پنجره‌های پاپ‌آپ ارائه می‌دهد.

کاربری به‌نام endermanch در ایکس (توییتر سابق) راهکاری برای دورزدن پیام‌های پاپ‌آپ بسیار آزاردهنده‌ی یوتیوب به‌اشتراک گذاشت. نکته‌ی جالب اینکه برای استفاده از روش مذکور نیاز به ویندوزفون دارید.

با نصب تعویض‌کننده‌ی عامل کاربری (User-Agent)، می‌توان یوتیوب را طوری دور زد که تصور کند با دستگاه مجهز به ویندزوفون از آن بازدید می‌کنید. User-Agent نوعی هدر HTTP است که برای شناسایی عامل کاربری که مسئول ایجاد درخواست HTTP بوده، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ویژگی اساساً نوع دستگاه، نسخه‌ی مرورگر و سیستم‌عامل کاربر را مشخص می‌کند. درحال‌حاضر استفاده از روش‌هایی که نام سیستم‌عامل شما را در هدر HTTP به ویندوزفون تغییر می‌دهند، پاپ‌آپ‌های آزاردهنده‌ی یوتیوب را دور می‌زند و در نتیجه می‌توان بدون تماشای تبلیغات، از ویدیو‌های این پلتفرم لذت برد.

گوگل می‌تواند مشکل دور زدن تبلیغات با ویندوزفون را حل کند اما درحال‌حاضر راهکاری عالی برای این کار محسوب می‌شود.

منبع : زوم ایت

مطالب مرتبط