الزام نصب نرم افزارهای روسی در تمام دستگاه های هوشمند روسیه

به گزارش گجت نیوز روسیه به تازگی ملزم کرده است که تمام دستگاه‌ های هوشمند روسیه مانند رایانه‌ها، تلویزیون‌ها و گوشی های هوشمند دارای نرم افزار روسی از پیش نصب شده باشند. این قانون از روز پنج‌شنبه به بعد شامل حال تمام دستگاه های هوشمند روسیه می‌شود. روسیه مدعی شده است که این قانون راهی برای کمک به نرم افزارهای روسی در تقابل با شرکت‌های بین‌المللی خواهد بود.

موافقت شرکت اپل با نصب نرم افزارهای روسی

این احتمال وجود دارد که قانون مذکور برای اپل مشکل ایجاد کند و به قانون علیه این شرکت آمریکایی تبدیل شود؛ اما اپل در ماه پیش با این موضوع که کاربرانش در روسیه نرم افزارهای روسی نصب کنند اعلام موافقت کرده بود.

این شرکت اعلام کرده که اپلیکیشن‌های طراحان روسی را به کاربرانی که گوشی خود را فعال می‌کنند، عرضه خواهد کرد؛ اما تمام اپلیکیشن‌ها بررسی می‌شوند تا اپل مطمئن شود که سیاست‌های حریم خصوصی و امنیتی آن را رعایت می‌نمایند. این مسئله بدان معناست که کاربران می‌توانند در هنگام تنظیم دستگاه خود، اپلیکیش‌های روسی را به جای اپلیکیشن‌های خارجی نصب نمایند.

تیان ژانگ، طراح iOS ویدیویی را در توییتر از فرآیند تنظیمات جدید منتشر کرد. صفحه نمایش در مرحله تنظیمات، عبارت «مطابق با قوانین روسیه، اپلیکیشن‌های موجود برای دانلود را مشاهده نمایید» را به نمایش درمی‌آورد. از طریق انتخاب گزینه ادامه، کاربر به فهرستی از اپلیکیش‌های روسی هدایت می‌شود.

روسیه تلاش دارد تا با شرکت‌های فناوری آمریکایی در این کشور مقابله کند و اینترنت را تحت کنترل دولت در بیاورد. کشور روسیه در ماه پیش دسترسی به توییتر را در پاسخ به امتناع شرکت از حذف محتوای غیر مجاز کندتر کرد؛ اما به اشتباه و به‌صورت کاملا اتفاقی تعداد زیادی از وب‌سایت‌های دولتی مانند وب‌سایت کرملین نیز از دسترس خارج شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *